Relä till Subaru

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Vilsen
Inlägg: 3
Blev medlem: 1 juni 2019, 17:20:46

Relä till Subaru

Inlägg av Vilsen »

Hej,
Jag är helt vilsen när det kommer till elektronikkomponenter. Tänkte fråga er gurus om hjälp.
Ac:n på min bil började krångla efter en del pillande så konstaterar jag att det är relät som bråkar.
När jag söker på tillverkaren och artikelnumret som står på grunkan(nais acv31212) hittar en del som säljer dem begagnade men inga nya.
Kan man hitta relä med samma kontakter och spec men från annan tillverkare som går att köpa som privatperson?
Bifogar bilder på toppen och kontakterna på relät. Bilen är en Subaru Outback 2015. Delarna är restade hos subaru o jag vill gärna ha det svalt i sommar :)

Kan ni hjälpa mig?

En väldigt svettig och vilsen subaru ägare :)
20190601_094539.jpg
20190601_094509.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14818
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: Relä till Subaru

Inlägg av mrfrenzy »

Det där ser ut att vara samma relä som sitter på Volvo V70 00-04.
Gå in till närmsta Volvohandlare som bör ha det på hyllan, klipp av mittenbenet som endast är för övervakning.

http://bildelsbasen.se/se-sv/Volvo/VOLV ... M-013212A/

Tillägg: Det finns färdigt fyrpoligt:
https://www.prima-bildelar.se/mikrorela ... s_id/4621/


Det borde också finnas på lager hos Volvo 8651661
Vilsen
Inlägg: 3
Blev medlem: 1 juni 2019, 17:20:46

Re: Relä till Subaru

Inlägg av Vilsen »

Man tackar för snabbt svar! Då blir det till att sticka till Volvo på måndag.

Jag hittade ett datasheet på reläet. Där står det är på 20A och i länkarna nedan verkar volvo relät vara på 25A spelar det någon roll?

En väldigt tacksam Subaru ägare :)
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14818
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: Relä till Subaru

Inlägg av mrfrenzy »

Ett relä med högre strömstyrka är bara en fördel, då håller det längre. Ta förstås med ditt gamla så du kan kolla att måtten stämmer.
Vilsen
Inlägg: 3
Blev medlem: 1 juni 2019, 17:20:46

Re: Relä till Subaru

Inlägg av Vilsen »

Härligt att höra! Återigen stort tack för ett snabbt svar och bra förklaring för mig som är elektroniskt handikappad.
Skriv svar