SRT Appello GSM-modul - någon som har info/manual/schema?

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
CrazyFin
Inlägg: 3
Blev medlem: 10 december 2012, 12:59:43

SRT Appello GSM-modul - någon som har info/manual/schema?

Inlägg av CrazyFin »

Jag hittade en SRT Appello GSM-modul en gammal larmsändare (GuardiaLink GL144M) som jag hittade i mina elektroniklådor här hemma i elektroniklabbet.

GSM-modulen som sitter i är en SRT Appello och kretskortet är märkt SRT 261 7200.

Är det möjligtvis någon som har någon form av teknisk information, schema eller t o m manual liggandes någonstans i era arkiv? :-)
SRT Appello - GSM module.JPG
Jag har lite problem med att GLM144M bootar om efter några minuter hela tiden och det verkar ha något att göra med GSM-modulen. Jag har testat SIM-kortet i en vanlig mobil och det fungerar som det skall och PIN-kodslåset är avstängt.

Jag tänkte löda loss GSM-modulen och testa den separat så jag hade hoppats på att hitta någon form av info för SRT Appello som säkerligen är 18-20 år gammal... :razz:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
CrazyFin
Inlägg: 3
Blev medlem: 10 december 2012, 12:59:43

Re: SRT Appello GSM-modul - någon som har info/manual/schema

Inlägg av CrazyFin »

Ok, svarar mig själv eftersom jag fått hela enheten att fungera! :shock: (Dvs GuardiaLink GL144M.)

Den var tydligen väldigt känslig på att ha alla larmingångar (Z1-Z4) inkopplade med motstånd 1-3.4kOhm mellan ingången och jord SAMT att backupbatteriet (3.6V 1.2A NiMH) som satt på var ju självklart helt död och paj (över 15 år gammalt... :oops: ).

När jag bytt ut backupbatteriet, kopplat in en GSM-antenn på MCX-kontakten samt balanserat upp larmingångarna med motstånd mot jord enligt spec så fooooonkar det! :bravo:

Enheten svarar på samtal och man kan slå av/på larmet, slå av/på P2 och P4-utgångarna. Coolt!

Jag skulle dock ändå gärna vilja få tag på en manual/schema/info om GSM-modulen.

Jag lägger även upp en separat tråd om själva GuardaLink GL144M-modulen. Kanske finns nån här på forumet som har lite mer djupare teknisk kunskap om den. :humm:
Skriv svar