Datablad sökes TMS3630

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
Marta
EF Sponsor
Inlägg: 6889
Blev medlem: 30 mars 2005, 01:19:59
Ort: Landskrona
Kontakt:

Datablad sökes TMS3630

Inlägg av Marta »

Har googlat ett bra tag efter datablad på en gammal Texas Instruments ljudkrets TMS3630 utan att hitta något. Här på forumet brukar ofta de svåraste dokument kunna hittas så jag hoppas på det bästa. Tack på förhand för att Ni försöker.
Användarvisningsbild
4kTRB
Inlägg: 18289
Blev medlem: 16 augusti 2009, 19:04:48

Re: Datablad sökes TMS3630

Inlägg av 4kTRB »

Finns några bilder i ett forum: http://www.vintagesynth.com/forum/viewt ... =5&t=27040

Edit:

oj det var visst fel chip men här har de en länk till rätt chip: http://www.chinaicmart.com/series-TMS/TMS3630.html
Användarvisningsbild
Marta
EF Sponsor
Inlägg: 6889
Blev medlem: 30 mars 2005, 01:19:59
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Datablad sökes TMS3630

Inlägg av Marta »

Tack för försöket.

Den första länken har en del information kring hur data skickas till kretsen och det kan vara av visst värde. Verkar mycket troligt det är samma på den nu aktuella. Dessvärre saknas fortfarande beskrivning av formatet på det som skickas.

Den andra länken ser ut att ha ett datablad, men den pekar på en söksite som givetvis inte leder till något användbart.

Ett datablad på TMS3631 hade kanske varit till nytta, går ju alltd att testa. Samma sak med denna, den är omöjliig att hitta. En gammal databok från TI skulle kanske kunna lösa problemet.

Tillägg: Har hittat pyttelite mera info. Det är stor skillnad på 3630 och 3631. På 3630 finns 4 ingångar för sannolikt 4 lljudkanaler där 19 bits skall skiftas in för att sätta ett visst ljud. Kretsen var aktuell i början på 80-talet. Mycket tacksam om någon kan hitta detta chip någonstans. En databok på papper är nog enda chansen... Även uppgift om vilken bok den med stor säkerhet finns i är till hjälp så jag kan försöka köpa denna bok.
xxargs
Inlägg: 10183
Blev medlem: 23 september 2006, 14:28:27
Ort: Södertälje

Re: Datablad sökes TMS3630

Inlägg av xxargs »

Har huggit ett antal gamla databöcker när jag har chansen när det är utrensningar vid företagsflytt mm. och bl.a har TMS32xxx böcker - men TMS36xxx verkar ha varit udda fågel och finns inte i min samling.

frågan är om den finns i någon annan sammanhang i de mer renodlade analog eller digitalböcker eller om TMS36xx har gått ut som helt egen familj med egna böcker.
Skriv svar