Förvarings askar för elektronik komponenter

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
helmut
Inlägg: 318
Blev medlem: 26 januari 2007, 23:48:03
Ort: västerås

Förvarings askar för elektronik komponenter

Inlägg av helmut »

För en massa år sedan köpte lag små plastaskar på Clas Ohlsson. Askarna som var tillverkade i plexiglas hade ungefär måtten 2x2x7cm och hade lock. Dessvärre finns dom inte längre kvar.
Någon som vet var jag kan hitta lämpliga askar typ sådana som Clas Ohlxon har små skruvar i typ 2x4x7 cm och i mjukplast. Har varit i kontakt med Clas Ohlsson och föreslagit att man skulle sälja dessa tomma askar med lock i tiopack. Fick svaret att man skulle skicka mitt förslag till inköpsavdelningen men sedan har jag inte hört något mer.
Någon som vet var jag kan köpa liknande askar och det måsta vara askar med lock som sitter bra så man inte spiller ut komponenterna.
Ska förvara transistorer, motstånd och liknande komponenter i askarna. Gillar inte plåtskåpen med lösa askar där lådorna åker ut när man ska flytta skåpen.
Askarna ska jag ha i aluminium verktygsväskor av den typen man köper på Biltema för ca 300 kronor.
Förtillfället förvarar jag en stor del av de senast inköpta komponenterna i plastpåsar. Lite bökigt att hitta rätt komponent när man har en väska med ca 50 påsar
Användarvisningsbild
swesysmgr
Inlägg: 14133
Blev medlem: 28 mars 2009, 06:56:43
Ort: Göteborg

Re: Förvarings askar för elektronik komponenter

Inlägg av swesysmgr »

Pollin box.jpg
https://www.pollin.de/p/sortimentsbox-2 ... ent-800491
Jag har funderat på att skaffa sådana här till förvaring av motstånd m.m. Inte individuella lösa lådor men kanske den avlånga form du söker?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar