Liten bluetooth sändre att sända ljud från gameboy advance.

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Watashi
Inlägg: 25
Blev medlem: 22 december 2019, 10:27:10

Liten bluetooth sändre att sända ljud från gameboy advance.

Inlägg av Watashi »

Tänkte montera en bluetooth sändare i mitt gameboy advance.
Reser en del och blir lätt uttråkad, dom har monterat 3.5 mm helt galet så den blir i vägen och man vill inte störa andra med högtalare.
Tanken är att sno eller parallel koppla från 3.5mm och ha bluetooth innanför skalet för att sedan sända trådlöst till mina trådlösa lurar.

Finns det någon bluetooth transmitter/transceiver som klarar detta och är liten nog?
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14819
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: Liten bluetooth sändre att sända ljud från gameboy advance.

Inlägg av mrfrenzy »

Tyvärr introducerar analoga blåtandsomvandlare en hel del delay som till skillnad från i exempelvis en telefon inte kan kompenseras genom att fördröja bilden.
När du hör ljudet i hörlurarna har Mario redan varit död i 100ms.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32629
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Liten bluetooth sändre att sända ljud från gameboy advance.

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Jag har hittat en del sändare på Kjell, men om de är små, vete hundarna. Kineserna har säkert smått att sälja, men kvaliteten ... :humm: (Jag har en hög BT-mottagare att tetsa.)
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Inlägg: 5142
Blev medlem: 1 november 2019, 18:45:08
Ort: Mellan T & Y i Skåne
Kontakt:

Re: Liten bluetooth sändre att sända ljud från gameboy advance.

Inlägg av Klickmans »

En vinklad 3,5 mm Stereo vore kanske en bra början? Så du får undan kontakten från händerna.
Köpte en sån här V4 för liknande experiment, och den har mycket låg latency, så den kan funka.
Har både Sändning och Mottagning, och är den bästa Blåtanden jag har provat till experiment.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar