Blynk app builder

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Användarvisningsbild
l2t
Inlägg: 2128
Blev medlem: 14 september 2010, 22:14:53
Ort: Skåne/Lund

Blynk app builder

Inlägg av l2t »

Någon som använder Blynk
Tänker isåfall bygga och använda privat. Ska man använda det som företag är det stora summer att använda vad jag förstår.
Vad kostar det att använda privat. Man köper funktioner när man bygger appen verkar det som.
Användarvisningsbild
ojz0r
Inlägg: 244
Blev medlem: 14 september 2007, 19:38:04
Ort: Växjö

Re: Blynk app builder

Inlägg av ojz0r »

Vad mer specifikt är det appen gör/användningsområde?
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor
Inlägg: 6741
Blev medlem: 15 december 2005, 21:31:34
Ort: Malmö

Re: Blynk app builder

Inlägg av Micke_s »

Blynk för privat bruk kör deras valuta ”energy”, du har en viss pott att börja med och kan köpa mer.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
parlo
Inlägg: 11
Blev medlem: 18 juli 2014, 22:17:48

Re: Blynk app builder

Inlägg av parlo »

Jag har använt det i några år utan problem för att fjärrmanövrera min badtunna. Använder man inte för många funktioner är det gratis.
Användarvisningsbild
l2t
Inlägg: 2128
Blev medlem: 14 september 2010, 22:14:53
Ort: Skåne/Lund

Re: Blynk app builder

Inlägg av l2t »

Om man inte använder Blynks server och istället sätter upp en egen så verkar det som om man
inte behöver köpa extra energi för att bygga funktioner i appen.
Lallas
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 november 2003, 18:46:51
Ort: Malmö

Re: Blynk app builder

Inlägg av Lallas »

Lite sent svar..

Jag byggde upp ett system som från början bara skulle användas för att schemalägga mina Nexa strömbrytare. Men efterhand la jag till fler funktioner och hårdvara (sensorer, buzzer etc) och det hela utvecklade sig till ett långtidsprojekt! :)

Det verkar som dina frågor blivit besvarade (?) och här kommer mina tips:

Jag använde (tillslut) min egna server, delvis för att den ändå är igång (ett NAS) men det finns några fördelar; Det går lite snabbare i kommunikationen. Man får obegränsad energi till sin app så man kan testa, lägg till, ta bort och mecka med alla widgets innan man väl bestämmer sig. Brände typ all min energi innan jag ens hade skrivit någon kod :D Så under utvecklingen rekommenderar jag att man använder en egen server. Väl nöjd är det lätt att flytta över det till deras molntjänst, och eventuellt köpa till lite extra energi om det skulle behövas.

Trevligt forum också: https://community.blynk.cc/
Skriv svar