Reglera ljusstyrkan på LED-strippar till sovrumsbelysning?

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
EPG
Tidigare pellebeefmaster
Inlägg: 395
Blev medlem: 28 mars 2005, 20:27:58
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Re: Reglera ljusstyrkan på LED-strippar till sovrumsbelysnin

Inlägg av EPG »

Nu har jag sovit första natten i "nya" sovrummet och även om jag säkert kan göra ganska mycket förbättringar av koden i programmet så kan jag säga att hittills så har konceptet funkat skitbra!
Lite morgontrött var jag allt fortfarande men det blev i alla fall inte ett lika abrupt uppvaknande med en telefon som plötsligt börjar spela i ett kolsvart rum.

Så här blev styrningen:
20191115_204953.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33667
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Reglera ljusstyrkan på LED-strippar till sovrumsbelysnin

Inlägg av Glenn »

Själv skulle jag nog satsat på ett astronomiskt ur i DIN-format, på jobbet har vi försökt med både ljussensorer och ren programmering för att försöka fixa så att belysningen styrs automagiskt, men det var en massa strul, efter att ha bytt till ett astronomiskt ur så har det bara funkat.
Användarvisningsbild
Hobbyisten
Inlägg: 2531
Blev medlem: 3 december 2017, 22:55:25

Re: Reglera ljusstyrkan på LED-strippar till sovrumsbelysnin

Inlägg av Hobbyisten »

pellebeefmaster skrev:Nu har jag sovit första natten i "nya" sovrummet och även om jag säkert kan göra ganska mycket förbättringar av koden i programmet så kan jag säga att hittills så har konceptet funkat skitbra!
Lite morgontrött var jag allt fortfarande men det blev i alla fall inte ett lika abrupt uppvaknande med en telefon som plötsligt börjar spela i ett kolsvart rum.
Schysst ! :tumupp:
Skriv svar