Tips på Power LED & kondensatorer veterancykel.

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
greenteng
Inlägg: 9
Blev medlem: 6 juni 2015, 22:50:30

Tips på Power LED & kondensatorer veterancykel.

Inlägg av greenteng »

Tjenare!

Är ny här men har läst runt lite i andra trådar och konstaterat att här finns väldigt bra kompetens och kunskap. Hoppas ni kan hjälpa mig med några tips. Jag håller på att renovera en veterancykel som ska bli min brukscykel. Den ska behålla sin gamla look men ha modern utrustning såsom trumbromsar, navväxlar och navdynamo.

Här nedan har jag saxat från en sida en ritning som jag tänkte bygga ihop. Den är ganska straight forward. Har basic elkunskap och komponentkännedom men jobbar inte med det dagligen. Men jag undrar om snubben som gjort ritningen har glömt något eller ser det bra ut?

Bild

http://pilom.com/BicycleElectronics/Dyn ... #TailLight (länk till sidan med ritningarna)

Har ni något tips på High Power LED till fram/bak och lämplig kondensator som kan funka och inte är för stor men ändå klarar av att hålla laddning minst 10-20 sekunder? Något tips på inköpsställe? Conrad? ebay? Diodhuset? Elfa? Lokal butik (bor i Malmö)?

Tror att navdynamon är specad till 6V, 3W, 500mA

Lamphuset som "bygget" ska sitta i är till en gammal moped så det finns lite mer plats än en vanlig cykelframlampa. Baklampan är dock av normal storlek men där ska å andra sidan bara sitta en power LED.

Alla tips och råd mottages tacksamt! :D

Med vänliga hälsningar
Fredrik