http://www.bepmarine.com/home-mainmenu- ... ank-sender
Men kostar lika mycket som tanken...Väldigt smidig lösning för att mäta nivå i valfri tank utan att göra ingrepp i tanken.
Du menar att skjuta ultraljud genom en RF-plåt? Om jag inte missminner mig så höll gobius på flera år med det, men visst kan jag prova.Den lösningen jag länkade till är nog relativt enkel (och billig) att kopiera.
Jag citerar mig själv:SeniorLemuren skrev:På White Eagle, (den båt jag skrev om angående Bermuda triangeln) var tankgivarna konstruerad på så sätt att på en liten panel i cockpit så valde man vilken tank man ville kolla, med en liten ventil. Man fick sedan pumpa in luft i ett rör som gick ner till botten av tanken. Mottrycket lästes av på en manometer och via en tabell som var unik för varje tank kunde man då läsa av vätskevolymen. Helt klocksäkert.
Genom 2mm rostfri plåt?Kanske kass idé men kunde man inte fästa en flottör med magnet på insidan som man läser av med sensor på utsidan?
Tål att funderas på.Ovanstående metod kunde ju enkelt moderniseras med hjälp av en akvariepump