Simulering av Vinga Fyr

Användarvisningsbild
rogerk8
EF Sponsor

Re: Simulering av Vinga Fyr

Inlägg av rogerk8 »

Jag har nu preliminärskissat på en ritning som jag kallat KMF som i Måseskär Fyr, egentligen borde jag kalla konstruktionen för nåt annat men iom förra KMF-konstruktionen från E Kafeman så kan jag simulera godtyckligt antal-blixtrande fyrar och därför blir KMF den grundläggande konstruktionen.

Jag har kikat lite på supply till min KMF, tidigare byggde jag den delen i luften (tvådioder, en zener, ett motstånd och en konding) men nu avser jag ta fram ett nytt kort och det blir då rätt käckt att ha supply ombord istället.

Står dock i valet och kvalet mellan två varianter där det ena är "pk" medans det andra är roligt och jag tjänar två komponenter, jag tror dock jag ska köra med riktig regulator även om strömförbrukningen är löjligt låg vilket gör att regs egentligen inte behövs.

MVH/Roger
PS
När jag bestämt mig för typ av supply så kommer jag cadda fram en layout också.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
rogerk8
EF Sponsor

Re: Simulering av Vinga Fyr

Inlägg av rogerk8 »

Jag har nu bestämt mig för supplymetod och tagit fram en layout mycket baserad på aktiv layout (e.g nuvarande KVF_A-PCB).

Detta räcker för mig.

Dock har jag några KVF_A-kort kvar som jag måste förbruka, fast innan dom är slut hoppas jag på att ha KMF_B-kort framme, det är inte nödvändigt för godtyckliga Fl-fyrar men det underlättar lite pga att jag slipper bygga i luften.

MVH/Roger
PS
KMF_B kommer av att KVF_A är meckigt ombyggd till KMF_A, det är alltså en konstruktion som släppts aktivt, då stegas revisionen upp.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar