CNC konvertering av Modig UBM-AM.

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
John Eriksson
Inlägg: 472
Blev medlem: 30 december 2006, 22:53:06
Ort: Bollnäs

Re: CNC konvertering av Modig UBM-AM.

Inlägg av John Eriksson »

Hej.

Har provat att koppla upp en gammal stationär P3 dator med Win XP, mot detta Break out Board kortet DB25-02. Simulerar gränslägesbrytare med att kortsluta från GND och till P12, P13 och P15. Får samma utfall som med min Lenovo T43P bärbara och tillhörande dockningsstation. Enda som fungerar som tänkt är när jag kortsluter mot P15 då får jag att "lysdioden" i diagnosticas fliken för M1++ limit tänd. Då har jag ett kryss i input signals/active low för X++

Så jag upplever ingen förbättring med denna gamla stationära dator mot min lite nyare bärbara med dockningsstation.

Lasp har du provat med din bärbara HP och dockningsstation?

Mvh John Eriksson i Bollnäs.
Glattnos
Inlägg: 2972
Blev medlem: 29 oktober 2009, 20:01:18

Re: CNC konvertering av Modig UBM-AM.

Inlägg av Glattnos »

Alla dessa problem är anledningen till att jag kör DDCSV-controller på min fräs :)
John Eriksson
Inlägg: 472
Blev medlem: 30 december 2006, 22:53:06
Ort: Bollnäs

Re: CNC konvertering av Modig UBM-AM.

Inlägg av John Eriksson »

Hej.

Har gjort ett till försök med dessa limit switchar. Denna gång tankade jag hem en demoversion direkt från Art soft hemsida. Raderade den gamla versionen jag hade installerad, tog bort katalogen också. Installerade demoversionen. Ställde in Motor Out puts. Testade att köra denna Autoset pin i input signals. Fick bara en ingång att fungera i Break out Board kortet. Och det var P15 som den heter på mitt BoB. Gick att lägga in limit switch för X++, Y++ och Z++ på P15 men inte på någon annan ingång.

Måste jag ha en liciencierad version för att få dessa limit switchar att bli konfigurerade. Hade för mig att demoversionen var fullt fungerande upp till 500 rader program. Eller är det något annat som krånglar, gammal dator. kanske.

Mvh John Eriksson i Bollnäs.
Skriv svar