Lyfthjälp i Jönköping

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
kimachren
Inlägg: 104
Blev medlem: 15 september 2010, 21:27:18
Ort: Vasa

Lyfthjälp i Jönköping

Inlägg av kimachren »

Hej

Jag har ropat in en svarv på Bäckadahlsgymnasiet i Jönköping och undrar ifall någon i närheten har möjlighet att komma dit med passande maskin och lyfta den på vårt släp?
Avhämtningen skulle ske på tisdag, 17.nov. 2020. Betalning utlovas givetvis.

Svarven väger ca 1800kg och kan lyftas med lyftremmar eller möjligen med gafflar.


Tack
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14860
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: Lyfthjälp i Jönköping

Inlägg av mrfrenzy »

Jag skulle också prova att lägga in en förfrågan på packbud och se om du får några svar.
persa
Inlägg: 1495
Blev medlem: 2 juli 2009, 14:39:34
Ort: Mitt i Småland

Re: Lyfthjälp i Jönköping

Inlägg av persa »

En sån svarv lyfter man enkelt med gafflar

Kontakta Mikael Bergdahl på Bergdahl & Friman AB på +46 36 152285. Dom har en större truck och har tidigare åkt ut på externa lyftjobb. Dom jobbar normalt på Elmiamässan men det är ju lugnt på mässfronten nu så dom blir säkert glada för ett extra uppdrag
ds77
Inlägg: 2225
Blev medlem: 24 juli 2008, 09:38:07
Ort: småland

Re: Lyfthjälp i Jönköping

Inlägg av ds77 »

Vätterbygdens kran eller industriflyttningar i norden brukar vi använda när vi ska flytta grejer på jobbet.
Bug_x
Inlägg: 407
Blev medlem: 10 januari 2009, 19:18:56
Ort: Stockholm

Re: Lyfthjälp i Jönköping

Inlägg av Bug_x »

Aha, en av Harrison svarvarna? 400 eller 350:in?

Eller rent av haasen?

Var på visningen och auktionsfirman skulle försöka få dit en truck för all lastning. Så dubbelkolla med dom om det blev så.

Om det var auktionen på slag1 dvs.
kimachren
Inlägg: 104
Blev medlem: 15 september 2010, 21:27:18
Ort: Vasa

Re: Lyfthjälp i Jönköping

Inlägg av kimachren »

Jo, den första M400. Jag hade beställt lastbil dit till i fredags, men chauffören fick ingen hjälp att köra ut den på gården, så han blev tvungen att åka. Nu blev det ju upp till mej att fixa någon annan som kan ta ut den och lyfta den på en ny transport.
Edit: Jag har också rätt små möjligheter att själv åka dit och arrangera nåt, då det är lite problematiskt att resa mellan länder nu.
persa
Inlägg: 1495
Blev medlem: 2 juli 2009, 14:39:34
Ort: Mitt i Småland

Re: Lyfthjälp i Jönköping

Inlägg av persa »

Behöver du hjälp att få den från uppställningsplats upp på släp så är det ju en helt annan sak än bara ett pålyft. Då är mitt tips INTE ett alternativ. Då är det klart smidigaste att anlita Industriflyttningar i Norden men var beredd på att det kostar :doh:
kimachren
Inlägg: 104
Blev medlem: 15 september 2010, 21:27:18
Ort: Vasa

Re: Lyfthjälp i Jönköping

Inlägg av kimachren »

Jo tack jag vet. Ärligt talat har jag redan en offert från Industriflyttningar och, ja, det kostar... Det blir en riktigt dyr affär det här innan den är hemma. Därför söker jag alternativ. Ett tag hade vi tänkt hoppa på båten och hämta den själva, men det blev det inget av. Gissar att auktionsfirman ska ha dygnshyra nu också då den inte blev hämtad på avsedd dag.
Bug_x
Inlägg: 407
Blev medlem: 10 januari 2009, 19:18:56
Ort: Stockholm

Re: Lyfthjälp i Jönköping

Inlägg av Bug_x »

Aha, då är jag med, har tyvärr inget råd att ge.

Om det var den närmast väggen så provkörde jag den lite på visningen, och den kändes väldigt fin. Men gick upp duktigt i pris så hoppade av.
persa
Inlägg: 1495
Blev medlem: 2 juli 2009, 14:39:34
Ort: Mitt i Småland

Re: Lyfthjälp i Jönköping

Inlägg av persa »

Funderar på om du inte ska pröva att kontakta Edströms. Dom hanterar ju mycket maskiner i sin utställningshall och har kanske möjlighet åka iväg externt med domkraft och skridskor. Dom känner ju lokalerna där maskinen finns bra dessutom. Kan dom inte åka iväg med sin truck så kan ju en combo med mitt första tips vara ett alternativ
kimachren
Inlägg: 104
Blev medlem: 15 september 2010, 21:27:18
Ort: Vasa

Re: Lyfthjälp i Jönköping

Inlägg av kimachren »

Tack. Jag ska nog försöka med Edströms. De är ju bara 5km därifrån dessutom.
Bobbox
Inlägg: 653
Blev medlem: 17 april 2004, 01:23:00
Ort: Orust

Re: Lyfthjälp i Jönköping

Inlägg av Bobbox »

När jag höll på i Jönköping så brukade jag anlita Blomgrens åkeri till flytt av mina maskiner.
https://www.blomgrensakeri.se/
kimachren
Inlägg: 104
Blev medlem: 15 september 2010, 21:27:18
Ort: Vasa

Re: Lyfthjälp i Jönköping

Inlägg av kimachren »

Jag hörde med Edströms, men de flyttar inte sina mskiner själva.
Det blev i slutändan så att jag betalade vad Industriflyttningar begärde och fick ett smidigt men dyrt avslut på den här historien. Nu är det bara att invänta leverans. :bravo:

Jag kanske slänger upp nån bild då den är installerad.
Användarvisningsbild
adent
Inlägg: 4103
Blev medlem: 27 november 2008, 22:56:23
Ort: Utanför Jönköping
Kontakt:

Re: Lyfthjälp i Jönköping

Inlägg av adent »

Låter som vår Makersförening (i Jönköping) skulle köpt istället så hade det blivit en betydligt kortare flytt :)
Skriv svar