Kan man blocka Javascript att accessa domäner?

C, C++, Pascal, Assembly, Raspberry, Java, Matlab, Python, BASIC, SQL, PHP, etc.
larioso
Inlägg: 283
Blev medlem: 6 december 2019, 10:54:30
Ort: Laholm

Re: Kan man blocka Javascript att accessa domäner?

Inlägg av larioso »

Har experimenterat en hel del - och det funkar faktist att stänga javascript access med undantagslista som i Opera jag kör på min gamla trotjänande XP-dator.

Lyckades få Bing.com helt ren från annat än bakgrundsbild, ingen radda nyhetsflashar som dök upp för någon månad sedan eller så. Lite påträngande i min smak.

Annat jag upptäckt är att ställen där du måste godkänna cookiegrejer, lite mer än vanlig också gör cookieinställningar i en del fall. Sådana exceptions jag lagt in som på www.google.com och många andra försvann bara när jag accepterade. Plötsligt fanns det med i cookies och borta ur exceptions.

Så ökade befogenheter vad en webläsare kan göra om vi klickar.

Så låter ställen där mer cookieinställningar finnas att göra - vara ifred - klickar inte på något.
De där med "jag accepterar" eller "OK" verkar mer harmlösa - men provar undvika klicka bort dessa också.

Politiker hittar på alla dessa GDPR skit - så man måste klicka bort allsköns skräp på varenda ställe - de gör oss en björntjänst.

Vet inte om det finns något positivt med GDPR?

Experimentet fortgår....
Skriv svar