I många av dessa spel ger betalning ingen direkt fördel. Så det är inte "fusk" alltid.
Ofta är det bara "kosmetiska" grejer.
Lik förbannat är det enorma intäkter vi talar om.
Exempel:
“Candy Crush Saga” brought in an estimated $930 million in revenue over the 12 months preceding July 2018, the game’s highest grossing 12 months since its launch in 2012, according to Sensor Tower Store Intelligence estimates.
The record earnings represent a 34 percent increase over the preceding 12 months, which saw about $693 million in gross player spending across the App Store and Google Play, the analyst group reports. The group also reports that December 2017 was the game’s highest revenue month in history, seeing $86 million of spending via in-app purchases. That number dropped monthly to about $68 million in July.
Despite that drop, “Candy Crush Saga” was still the number six grossing mobile game by worldwide revenue across Apple’s iTunes store and Google Play last month, according to Sensor Tower.
Fenomenet verkar vara störst i Japan och Kina.
Jag är lite gammaldags och häpnar över att folk lägger så mycket på Microtransaktioner i skitspel.
När jag försöker förstå fenomenet så är min slutsats att det är en naturlig utveckling.
Vuxna = Nya gardiner, finare bil än grannen och fler skor.
Barn = Coolare utsmyckning på sin online karaktär eller flera digitala morötter i åkern.
Vi är i ekorrhjulet allesammans det bara uttrycker sig annorlunda.