Utvecklingsmiljö för Ti MSP430

C, C++, Pascal, Assembly, Raspberry, Java, Matlab, Python, BASIC, SQL, PHP, etc.
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp
Inlägg: 12607
Blev medlem: 1 juli 2011, 19:09:09
Ort: Helsingborg

Utvecklingsmiljö för Ti MSP430

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Är det någon som har erfarenhet av dessa strömsnåla grejor typ F 2350?

Edit ändrat min felskrivning till 430!
Tack för rättelsen!
Senast redigerad av Lennart Aspenryd 11 maj 2022, 14:27:03, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Berrabongo
Inlägg: 601
Blev medlem: 3 oktober 2006, 15:17:12
Ort: Solna

Re: Utvecklingsmiljö för Ti MSP439

Inlägg av Berrabongo »

Jag antar att du menar MSP430 familjen. Det finns enkla demo kort så du kan göra en utvärdering.
Utveclklings miljön, när jag höll på med dom för 15 år sedan var Code Composer studio. Nu borde
Visual studio ha pluggins för MSP430. Tror att jag har ett par Launchpad kort gömda någon stans.
Kan kolla i helgen.
Användarvisningsbild
adent
Inlägg: 4094
Blev medlem: 27 november 2008, 22:56:23
Ort: Utanför Jönköping
Kontakt:

Re: Utvecklingsmiljö för Ti MSP430

Inlägg av adent »

Hej!

Jag har nog några utvecklingskort liggande också, Jobbade med MSP430 på ett tidigare jobb i nästan 10 år. Trevlig processor. Som ett mellanting mellan en ATmega och en STM32. Bokstavligt eftersom den är 16-bitars och de andra 8 respektive 32.
De har t.ex. DMA och lite annat smått och gott. En fördel är att den fortfarande är ganska enkel att hantera, man läser manualen och sätter rätt bitar i några få register så har man konfigurerat.

Bra debugstöd typ jtag.
Mycket strömsnål, men jag tror de flesta andra har kommit ikapp. För att bli strömsnål måste man förstås sova mycket.
CCS är väl det som är gratis. Vi körde IAR, men även lite CCS.
Skriv svar