Logga gångtid-hur?

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Skalis
Inlägg: 72
Blev medlem: 14 maj 2009, 23:24:33
Ort: Strängnäs Aspö

Re: Logga gångtid-hur?

Inlägg av Skalis »

Hallåj huggbävern...
Vicket namn förrexten... men till saken.
Det där är precis vad jag söker å skulle kunna ha. Vad heter den var köper man den å varför kastar du den du har i handen? Trasig? Full? Går ej att tömma på data å fortsätta använda. Bara batteritorsk?
Kan du kontakta mig snälla.
E Kafeman
Inlägg: 3238
Blev medlem: 29 april 2012, 18:06:22

Re: Logga gångtid-hur?

Inlägg av E Kafeman »

>Det där är precis vad jag söker å skulle kunna ha
Det är möjligt du skulle kunna ha en sådan.

>Bara batteritorsk?
Jo dom är besvärliga att byta batteri i. Dessbättre klarar de ofta 10 år utan problem.

>varför kastar du den du har i handen?
De blir snabbt omoderna och byta batterier kräver mycket jobb med vinkelslip och svets.

>Vad heter den var köper man den
Här är några olika sorter som jag har:
p_sort.jpg
Jag jobbar med dessa på den trådlösa delen och försöker förbättra räckvidden.
De är begagnade och som du ser saknas elektroderna då dessa brukar vara överväxta av blodkärl efter några år och ser då inte så vackra ut och är svåra att tvätta rena för återanvändning.
Brukar vara som att försöka rengöra rep till båtförtöjningen som det växt alger på i några år.

Här ser du hur batteriet typiskt sitter men burken är igensvetsad så det är inte lätt att byta batterier:
p_content.jpg
Installera den kräver lite special-kunskap men bävrar lär var händiga på mycket om hans sort passar dej bättre.

Jag har givetvis handboken hur man monterar den:
1000x2000bb.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32626
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Logga gångtid-hur?

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Bilden jag lade upp var från nätet och det jag skrev var för att visa vilka små och kapabla apparater det finns.
Jag har en sådan apparat inopererad under höger bröstmuskel och den ska väl bytas snart. Får se om jag får behålla den som minne.

Så jag har ingen att varken sälja eller skänka och om jag hade skulle den vara anpassad för helt andra signaler och det skulle dessutom behövas specialutrustning för att läsa ut data.
Palle500
Inlägg: 4484
Blev medlem: 6 juni 2015, 14:53:06

Re: Logga gångtid-hur?

Inlägg av Palle500 »

Men håll med om att det vore kul och se när den tyckte rytmen på värmepumpen var dålig och gav en kyss från kondingen för att sparka igång kompressorn :-)
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32626
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Logga gångtid-hur?

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Det hade varit kul att se hur den pumpen reagererade med några nanoAmp extra ...

Men det måste väl finns på GitHub eller Instructables något bibliotek med registrering av diverse händelser. Det här är ju en enkanals datalogger.
Skriv svar