rPi CM4-baserad router/server/NAS

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
slaeshjag
Inlägg: 458
Blev medlem: 16 april 2008, 15:17:19
Ort: 10.0.0.10

Re: rPi CM4-baserad router/server/NAS

Inlägg av slaeshjag »

Nästan en månad har gått, och inte så mycket har hänt. Har mest lött dit saker i väntan på kvarvarande komponenter.

PCIe-paketswitchen visade sig vara på väg in i lager till 1a juni, 2022, så har fått beställa från kines på fleabay. Den har suttit fast i tullen i två veckor nu, så den är väl på väg.

Vidare tester med bluetooth visade att wifi störtdök så fort bluetooth var aktivt, så där får jag antaligen acceptera en fullösning och använda en USB-dongel.

Toslink-uttaget var ett sista minuten-tillägg, och det märks. Saknades ett pull up-motstånd på D+ för att indikera en fullspeed-enhet, så det fick moddas till. Efter det tillägget vägrade enheten enumreras, vilket visade sig vara ett kristall-relaterat problem. Där jag har gjort fel i kopplingsschemat, så en 4 pin-kristall kommer aldrig funka där...
felanslutning.png
board_status_12-06-2021.jpg
Utöver detta så har också frontpanelskortet kommit. 0.6mm är ganska tunt och flexibelt, märkte jag...
front_panel_pcb.jpg
flexible_board.jpg
Frontpanelskortet saknar fortfarande en bunt komponenter för att det ska lysa, dessa beställer jag antagligen från mouser i början på juli, när jag har semester och därmed tid att ta emot fedex...

Fortsättning följer.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar