Tävla med ELFA Distrelec - finfina priser! [update]

Elektronikforumets tävlingar
caiessen
Inlägg: 39
Blev medlem: 16 december 2011, 15:32:18

Tävla med ELFA Distrelec - finfina priser! [update]

Inlägg av caiessen »

Hej, vi på Elfa Distrelec vill informera er om att vi har en pågående tävling på vår Facebooksida där man kan vinna fina priser genom att delta. Högsta vinsten är ett sommarjobb eller prylar från oss till ett värde av 20.000 inkl moms.

Tävlingen går ut på att ladda upp en kort film om någon cool teknikpryl du gjort eller moddat. Sedan gäller det att få flest röster.

Du hittar tävlingen http://www.facebook.com/DistrelecSweden:

Dela gärna sidan så att fler kan få chansen att delta och vinna fina priser.

Frågor? Ställ de på vår Facebooksida.

Välkomna att tävla!!

Team Elfa Distrelec


UPDATE:

OK vi tar till oss av FB kritiken, det ska inte vara ett krav! Vi har precis öppnat upp tävlingsappen så att man kan gå in och delta utan att vara med på Facebook. Du hittar tävlingen här: http://promoshq.wildfireapp.com/website ... sts/203491

(vi kommer också att förlänga inlämningstiden med ca 1 vecka också)

Välkomna med era bidrag!
Senast redigerad av caiessen 9 april 2012, 12:29:36, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor
Inlägg: 16719
Blev medlem: 16 november 2003, 12:22:57
Ort: i det mörka småland

Re: Tävla med Elfa Distrelec - finfina priser!

Inlägg av grym »

http://elektronikforumet.com/forum/view ... t=facebook

känns som facebook inte är rätt ställe att göra reklam på för elektroniknördar :twisted: :vissla: :lol:
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27022
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: Tävla med Elfa Distrelec - finfina priser!

Inlägg av tecno »

FB :tumner: :tumner: :tumner: :tumner: :tumner:
caiessen
Inlägg: 39
Blev medlem: 16 december 2011, 15:32:18

Re: Tävla med Elfa Distrelec - finfina priser!

Inlägg av caiessen »

Hej,

Vår satsning på Facebook handlar inte så mycket om att göra reklam utan mera om att inspirera framför allt yngre människor att intressera sig för teknik och då passar Facebook bra eftersom chansen till spridning är stor. På Elfa Distrelec har vi valt inte göra som vissa av våra konkurrenter och försöka flytta in hela verksamheten där, utan det är en uppriktig och långsiktig satsning för att få fler intresserade av teknikens underbara värld.

Som man kan se om man går in på vår sida så har vi tagit hjälp av 8 årige Emanuel Kunosson (känd från Youtube http://www.youtube.com/watch?v=J1mwYO5tKHw. På vår Facebooksida kan man se ett unikt hemma-hos reportage där han visar lite mer av sina uppfinningar (filmen är gjord av 4 studenter på Luleå tekniska högskola).

På Elfa Distrelec gillar vi såna som Emanuel, det är de som i framtiden bygger vårt välstånd - det vill vi uppmuntra!

Så alla är välkomna, nörd eller icke-nörd, ung som gammal :-)
Användarvisningsbild
Walle
Moderator
Inlägg: 7660
Blev medlem: 14 december 2004, 10:32:18
Ort: Stockholm

Re: Tävla med Elfa Distrelec - finfina priser!

Inlägg av Walle »

Tyvärr stänger ni därmed ute alla oss som inte under några omständigheter ens skulle fundera på att skaffa konto på FB.
danei
EF Sponsor
Inlägg: 26335
Blev medlem: 2 juni 2003, 14:21:34
Ort: Östergötland
Kontakt:

Re: Tävla med Elfa Distrelec - finfina priser!

Inlägg av danei »

Det verkar vara ganska många här. Lycka till med inspirerandet ändå.
victor_passe
Inlägg: 2436
Blev medlem: 28 januari 2007, 18:45:40
Ort: Kungsbacka

Re: Tävla med Elfa Distrelec - finfina priser!

Inlägg av victor_passe »

Jo, något FB konto kommer man inte att skapa, synd för det låter intressant med tävlingen., skulle ju kunna delta med µPhone.
Dock har jag redan sommarjobb på elfa.
Användarvisningsbild
lgrfbs
Inlägg: 6973
Blev medlem: 28 januari 2005, 15:48:53
Ort: X-län
Kontakt:

Re: Tävla med Elfa Distrelec - finfina priser!

Inlägg av lgrfbs »

:tumupp: Walle! Jag kommer inte att regga mig på f__ebook, så vida det är ett måste för att få sjukvård eller något annat livs kritiskt. Jag har hört att de yngsta och hippaste ungdomarna inte reggar sig på f__ebook i lika stor utsträckning längre för att det är för många "gamla" på f__ebook. (Medveten stavning: f__ebook)

Å andra sidan är jag bara en gammal modelljärnvägs hobbyiste så verkligen gillade er blå grafikspråk och original hemsidan använde och beställde från er när VT200 BBS:en fanns.

Lycka till med er tävlingen.
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27022
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: Tävla med Elfa Distrelec - finfina priser!

Inlägg av tecno »

Är detta tråden som drar ur den sista pluggen i det sjunkande skeppet? Tyvärr lär vi aldrig få se det gamla Elfa som vi vant oss vid, dags att gå vidare till andra distributörer och lämna det sjunkande skeppet som nu är lastad med en massa konstigheter som vi inte har nytta av. Snickarbrallor och FaceBook mm..... ja jisses vad annat kommer dom att hitta på?
victor_passe
Inlägg: 2436
Blev medlem: 28 januari 2007, 18:45:40
Ort: Kungsbacka

Re: Tävla med ELFA Distrelec - finfina priser! [update]

Inlägg av victor_passe »

Oooh, skit bra Elfa :tumupp:
Nu ska jag bara bygga klart skiten så jag kan delta.
Användarvisningsbild
jesse
Inlägg: 9233
Blev medlem: 10 september 2007, 12:03:55
Ort: Alingsås

Re: Tävla med Elfa Distrelec - finfina priser!

Inlägg av jesse »

Walle skrev:Tyvärr stänger ni därmed ute alla oss som inte under några omständigheter ens skulle fundera på att skaffa konto på FB.
Äsch, kom igen nu!
De har bara valt den kanal som ger störst spridning bland folk. Ingen annan kanal hade nog gett bättre utdelning. Hade de lagt upp tävlingen nån annanstans på Internet så hade väl nån klagar att "man måste vara uppkopplad mot nätet för att få delta, och jag tänker då aldrig koppla upp mig på det där CIA-övervakade nätet". Så alltid är det något som är fel.

De vänder ju sig inte till oss alls egentligen eftersom vi redan är "frälsta". De vill ju sprida intresset bland de andra "out there"...

Bra initiativ av ELFA!
Användarvisningsbild
Klas-Kenny
Inlägg: 11292
Blev medlem: 17 maj 2010, 19:06:14
Ort: Växjö/Alvesta

Re: Tävla med ELFA Distrelec - finfina priser! [update]

Inlägg av Klas-Kenny »

Tråkigt att man inte fick veta tidigare. Jag har inget riktigt coolt att visa upp för tillfället och har inte tid med fler projekt just nu :(
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27022
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: Tävla med ELFA Distrelec - finfina priser! [update]

Inlägg av tecno »

De har bara valt den kanal
Finns en bättre = deras HEMSIDA! Men de vill tydligen inte sprida detta där utan länkar vidare till Facebook :tumner:
Användarvisningsbild
jesse
Inlägg: 9233
Blev medlem: 10 september 2007, 12:03:55
Ort: Alingsås

Re: Tävla med ELFA Distrelec - finfina priser! [update]

Inlägg av jesse »

Missa inte ELFA's senaste update i första inlägget:
OK vi tar till oss av FB kritiken, det ska inte vara ett krav! Vi har precis öppnat upp tävlingsappen så att man kan gå in och delta utan att vara med på Facebook. Du hittar tävlingen här: http://promoshq.wildfireapp.com/website ... sts/203491
:tumupp:
caiessen
Inlägg: 39
Blev medlem: 16 december 2011, 15:32:18

Re: Tävla med ELFA Distrelec - finfina priser! [update]

Inlägg av caiessen »

Vi lottar också ut en Ipad 2 bland de 10 första bidragen (detta framgår bara på vår FB sida).
Skriv svar