konvertera/modifiera Harman kardon omni 10/20 till alexa

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
seiken
Inlägg: 7
Blev medlem: 25 april 2020, 01:42:06

konvertera/modifiera Harman kardon omni 10/20 till alexa

Inlägg av seiken »

Hej

Jag har Harman Kardon omni serie 10/20 högtalare runt om i huset, vi är väldigt nöjda med ljudet i dessa, vi är dock inte lika nöjda med appen som styr dom samt integrationen med huset.

Jag har fått in dom i HA, men jag det blir tvärnit att få in dom i Spotify eller göra något användbart med dom med original styrning, det jag gjort i stället är att sätta en Alexa input till varje högtalare, detta fungerar kanon men är ganska "bulkigt" med sladdar osv då högtalaren har en stor strömadapter på 19v 3Amp och alexa vill ha usb på 5v 5watt,
Jo jag vet det går att använda blåtand men man tappar en hel del funktioner med det.

Det jag funderar på nu är, kan man tömma högtalarna på deras "smart funktioner" och sätta in Alexa input i dom i stället?
tanken är då att ta ur korten som inte behövs och ansluta alexa input direkt till förstärkaren/amp i högtalaren, dock vill man ju då att alexa även drivs av högtalaren internt.

Jag hittade denna https://servlib.com/harman-kardon/audio/omni-10.html som visar all delar men jag är alldeles för novis för att utläsa vad som går slänga bort eller hur man skulle kunna integrera alexa så den får ström av samma adapter som högtalaren, var sätter in 3.5mm kontakten/löder,ansluter om jag tar bort det kortet osv

Finns det någon av er kunniga herrar som kan ta en titt på detta?

//Mvh