Värde på Nti byggsatser?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Laffe82
Inlägg: 1
Blev medlem: 8 oktober 2019, 17:55:54

Värde på Nti byggsatser?

Inlägg av Laffe82 »

Hej.

Jag har hittat 12 st kartonger med ”gamla” elektronik byggsatser från Nti skolan i min fars källare. Av adresslapparna är de äldre än 1983 då han flyttade där ifrån.
Då jag kan för lite om dem undrar jag om någon här kan hjälpa mig att avgöra om det ska bli skroten eller tradera.
Vet ej om de är kompletta men jag tror att de är det.

/Laffe
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp
Inlägg: 12607
Blev medlem: 1 juli 2011, 19:09:09
Ort: Helsingborg

Re: Värde på Nti byggsatser?

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Skroten är alltid fel när det gäller nostalgigrejor!
Ta bra bilder och lägg ut här på Sef , senare på Tradera om du inte får bra napp.
Men bilder är ett måste för att folk skall bli intresserade och att det är ett trovärdigt erbjudande.
Användarvisningsbild
Platis
Inlägg: 2464
Blev medlem: 24 november 2009, 20:19:28
Ort: Ljungby

Re: Värde på Nti byggsatser?

Inlägg av Platis »

Ja ta gärna lite bilder, vi är nog flera på forumet som kan vara intresserade oavsett om det är komplett eller inte! Det finns ett par trådar tidigare på forumet ang NTI, men sökfunktionen på forumet funkar tyvärr lite dåligt på bara tre bokstäver. Ska försöka leta upp dem!

Det fanns ju flera olika kurser hos NTI, så först och främst undrar man ju vad är det för kurs?

Edit, länk till en tråd iallafall! :wink:
https://elektronikforumet.com/forum/vie ... 11&t=47315

Välkommen till forumet får man väl också säga! :)
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33774
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Värde på Nti byggsatser?

Inlägg av Glenn »

Ja, NTI hade många kurser, både olika kursinriktningar och sen olika generationer av dessa.

Jag fick erbjudande om att gå en NTI-kurs så sent som i slutet av 90-talet tror jag det var.
Skriv svar