Identifiera komponenter

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
MicaelKarlsson
Inlägg: 4669
Blev medlem: 18 juni 2004, 09:16:07
Ort: Aneby
Kontakt:

Identifiera komponenter

Inlägg av MicaelKarlsson »

Hej på er alla glada elektronikfreak!

Har suttit och sorterat komponenter och hittat några som jag inte lyckats hitta datablad/info om, så nu undrar jag om nån av er vet vad det är eller var jag kan hitta datablad.

Bild
Större bild
--
Bild
Större bild
--
Bild
Större bild
--
Det är dessa det gäller!

Vet att kvalitén ger mycket att önska, men jag har bara en scanner att använda, så nu vet ni varför bilderna blev som de blev.
Robert Nielsen
Inlägg: 700
Blev medlem: 23 augusti 2003, 20:42:38

Inlägg av Robert Nielsen »

Den översta är en dubbel diod. Använder du den plus en inverterad så har du fått en greats brygga. (en vanlig likriktarbrygg) Fast med bättre kylning och högre effekt.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 5893
Blev medlem: 26 september 2004, 18:24:52
Ort: Södern

Inlägg av Andy »

Nästa är motsvarigheten till en LM317T regulator fast med bättre data. De två sista är 2SD635 och 2SC2491 som det säkert går att finna datablad för på Google!
Användarvisningsbild
MicaelKarlsson
Inlägg: 4669
Blev medlem: 18 juni 2004, 09:16:07
Ort: Aneby
Kontakt:

Inlägg av MicaelKarlsson »

Robert Nielsen & Andy>> Tack för hjälpen!! :)

Motsvarighet till LM317T: har inte lyckats hitta något datablad. Är den pin-kompatibel med LM317T?
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 5893
Blev medlem: 26 september 2004, 18:24:52
Ort: Södern

Inlägg av Andy »

Jag får revidera min första åsikt om den, det ser ut att vara en HEXFET. Var har den suttit, kan du minnas det? Jag tror att det är den här: http://www.irf.com/product-info/datashe ... rl3302.pdf

Sorry!
Användarvisningsbild
MicaelKarlsson
Inlägg: 4669
Blev medlem: 18 juni 2004, 09:16:07
Ort: Aneby
Kontakt:

Inlägg av MicaelKarlsson »

Tack Andy!

Den satt på något oidentifierat kretskort som jag hittade då jag jagade kylfläns modell större 8) till ett robotprojekt. De andra däremot satt i en "manick" från Pioneer där jag fick tag på lämpliga kylelement på 21x4x6 cm(LxDxH).

:humm: Attans nu avsöljade jag ju mina obefintliga kunskaper om stereo :shock:
Skriv svar