Hur sorterar ni era motstånd?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
NSR_Martin
Inlägg: 358
Blev medlem: 30 november 2003, 13:37:31
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av NSR_Martin »

Okej... Smart.. Har nog nigen nytta av 1000 st av samma sort iofs...
Användarvisningsbild
lord_dubbdäck
Inlägg: 207
Blev medlem: 11 juni 2003, 20:00:18
Ort: Älvkarleby
Kontakt:

Inlägg av lord_dubbdäck »

Biltemas sortimentskåp. Just nu ligger alla kondingar i en skrivborslåda. Men dessa ska åxå in i ett sortimentskåp. När jag orkar sortera dem... :cry:
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 29995
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Robert Nielsen skrev:Jo det är sådant skåp jag också använder. Mara att mina plastback är inte gjorda av hård spräcklig plast. Jag använder Raaco - skåp (se min bild)

ELFA säljer 1000 packen, de ligger i en wellpapp låda ca 200*50*20mm
Det är endast 1 värde i varje låda
Hmm. Varken mitt gamla eller de två från biltem tycker jag har smålådorna i hård plast som lätt spricker? Jag har tappat såna i golvet flera gånger utan att de gått sönder. Själva konstruktionen som alla små lådor skjuts in i är gjord av plåt.
Användarvisningsbild
chille
Inlägg: 2469
Blev medlem: 25 juni 2003, 20:54:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av chille »

jag kör på den gamla vanliga. en låda för varje värde =D vet itne hur många värden det är, men jag tror det är hela E12-serien
OpelGT
Inlägg: 269
Blev medlem: 15 juni 2003, 22:20:52
Ort: Varberg

Inlägg av OpelGT »

Jag har mina motstånd i samma typ av skåp som MadModder.
Jag har tre värden i varje låda med väggar mellan och dessa från E6. 10, 15, 22, 33, 47 & 68.
Detta är oftast förlite... Man behöver alltid något mindre eller större värde, tyvärr.
Så jag skulle rekomendera E12 som bland annat chille har.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 29995
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Jag har också delat lådorna i 3, men kör på e12-serien. Fast det skulle va gött med E96... hehe. Oftast köper jag motstånd ur E96-serien för jag vill ha ett motstånd som är så nära som möjligt det jag räknat ut. Det får väl bli någon blandning där. Undrar om det skulle funka med ett värde per låda, och sen bara ha lådor till de jag har för tillfället, och så flytta runt lådorna vid komplettering.
Skriv svar