Analog roten ur (medels OTA)

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
baron3d
EF Sponsor
Inlägg: 1339
Blev medlem: 1 oktober 2005, 23:58:43
Ort: Torestorp

Re: Analog roten ur (medels OTA)

Inlägg av baron3d »

Tack för ett bra svar E Kafeman.
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Inlägg: 5142
Blev medlem: 1 november 2019, 18:45:08
Ort: Mellan T & Y i Skåne
Kontakt:

Re: Analog roten ur (medels OTA)

Inlägg av Klickmans »

Stort Tack för denna utmärkelse!

Visste att det skulle komma förr eller senare, :tumupp: nu vet jag att det äntligen blev av.

Som jag har kämpat!
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45168
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Analog roten ur (medels OTA)

Inlägg av TomasL »

Roger har uppenbarligen en benägenhet att svartlista alla som inte tycker som han.
Användarvisningsbild
4kTRB
Inlägg: 18283
Blev medlem: 16 augusti 2009, 19:04:48

Re: Analog roten ur (medels OTA)

Inlägg av 4kTRB »

Ett tips på en op-baserad roten ur krets: https://core.ac.uk/download/pdf/26775093.pdf
Felet hamnar runt någon procent med standardkomponenter.
E Kafeman
Inlägg: 3238
Blev medlem: 29 april 2012, 18:06:22

Re: Analog roten ur (medels OTA)

Inlägg av E Kafeman »

>Gör det, själv tycker jag det saknas total ödmjukhet i E Kafemans flerskärmsidiga berättelse när han både börjar och slutar med att insinuera att jag är en idiot.

Jag insinuerar inte att du är en idiot och ödmjukheten är just nu bristvara.

Att be dej att inte sparka på andra med uppenbara felaktigheter är kanske mer än vad du kan ta till dej, ser så ut i ditt svar som mest berör att du känner dej förorättad av besserwissers och förödmjukad av att du fått påtalat att du svamlar oriktigheter om döda personer gedigna arbete. Att du inte tål sådana oförrätter markerar du utmärkt med svartlistningen,

Samtliga som sparkar på andras väl utförda arbeten utan belägg, de står för en något lägre nivå av konstruktivt och akademiskt tänkande och det är knappast en åsikt utan mer ett välkänt faktum som jag inte kan göra något åt.
Du väljer själv vilken kategori du vill tillhöra.

Det är inte bara här i denna tråden, jag är även programmerare och ser regelbundet dina vilda rallarsvingar mot den yrkesgruppen som helhet. Varför ska jag få skit påmålat från dej om det inte är korrekt?
Enda anledningen att jag sväljer sådana påhopp är att jag förmodar att du har svårt att nås av fakta så då får det vara med svar för min del.
Einstein är död och kan inte försvara sej i denna gruppen så honom bör du visa extra hänsyn till och ha extra bra bevisföring innan du påstår att han svamlat.
Användarvisningsbild
säter
Inlägg: 32514
Blev medlem: 22 februari 2009, 21:16:35
Ort: Säter

Re: Analog roten ur (medels OTA)

Inlägg av säter »

swesysmgr skrev: 13 januari 2021, 09:41:45 1970-1980 borde ha varit de analoga beräkningskretsarnas storhetstid?
Jag har faktiskt ett kvadratrotskort i två av mina NC-system.
Jag har aldrig orkat sätta mig in i hur det fungerar.
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin
Inlägg: 10642
Blev medlem: 26 maj 2003, 15:59:27
Ort: Solna

Re: Analog roten ur (medels OTA)

Inlägg av GeekJoan »

Japp, där låser vi den tråden.
Låst