T: Fräsning av plastbit

X-IL
EF Sponsor
Inlägg: 8271
Blev medlem: 3 december 2008, 07:47:20
Ort: Hallstahammar

Re: T: Fräsning av plastbit

Inlägg av X-IL »

Om jag verkar aggressiv ber jag om ursäkt, det är antagligen översättningen till text som gör det. Skulle ha haft en smiley med så hade det kanske framgått bättre att det inte var elakt menat. Jag har bara noterat att du ofta frågar om olika priser och material osv. Det fick mig att fundera på om du kanske skulle starta en liten prototypverkstad eller så, du har ju en fin fräs att börja med.
Det behövs fler småserietillverkare i Sverige!
hummel
Inlägg: 2269
Blev medlem: 28 november 2009, 10:40:52
Ort: Stockholm

Re: T: Fräsning av plastbit

Inlägg av hummel »

labmaster skrev:
Ska du börja sälja saker eftersom du är så nyfiken på olika priser mellan forumister?
Tycker du är lite aggressiv emellanåt X-IL. Jag har inte tänkt att sälja något men jag tycker det verkar spännande med tekniken som Hummel har i sin ägo och det kan vara intressant att veta hur mycket man bör betala honom om något behov uppkommer.

Tycker jag fått ordning på på min maskin nu. Uppgraderat printhuvudet 2 ggr, byggt om X/Y släden till en glappfri lösning (Fick skriva ut 18 delar). Remspännare. Bytt till mikrostegsdrivare och sist bytte jag till Gen4 ektronik för att slippa patcha firmware för stepstrudern som inte supportas med originalelektroniken. Installerat en heated build platform. Skaffade en "avrullare" för stora plastrullar, dock går inte plastrullarna att köpa längre.
Rätt mycket jobb att få ordning på maskinen. Nu har jag tillgång till en laserskärare så det blir nog att bygga en större skrivare. Kanske finns intresse att bygga något sorts kit till oss här?
Användarvisningsbild
LHelge
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2 september 2007, 18:25:31
Ort: Östergötland
Kontakt:

Re: T: Fräsning av plastbit

Inlägg av LHelge »

Definitivt intressant!
Användarvisningsbild
hubben
Inlägg: 1754
Blev medlem: 7 september 2010, 11:46:58
Ort: Örviken

Re: T: Fräsning av plastbit

Inlägg av hubben »

Helt klart intressant som sagt!
Användarvisningsbild
Klas-Kenny
Inlägg: 11344
Blev medlem: 17 maj 2010, 19:06:14
Ort: Växjö/Alvesta

Re: T: Fräsning av plastbit

Inlägg av Klas-Kenny »

Intressant, javisst!
Användarvisningsbild
LHelge
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2 september 2007, 18:25:31
Ort: Östergötland
Kontakt:

Re: T: Fräsning av plastbit

Inlägg av LHelge »

Nu är plastbitarna monterade, mer information här:
http://elektronikforumet.com/forum/view ... 67#p776367
Skriv svar