LÖST: Hjälp med färdig lösning för Raspberry Pi till MC

Användarvisningsbild
Bosen
Inlägg: 1753
Blev medlem: 18 juli 2005, 10:56:31
Ort: Karl Gustav, Varberg
Kontakt:

LÖST: Hjälp med färdig lösning för Raspberry Pi till MC

Inlägg av Bosen »

Hej,

Jag behöver en strömförsörjningslösning för att använda en Rasberry PI till min MC för loggning av ECU och lambdasond.
Jag har lite för många projekt just nu och behöver ha hjälp med en färdig lösning för strömförsörjningen till raspberry PI och vill betala för att någon annan gör det jobbet åt mig. Jag själv behöver koncentrera mig på mjukvarubiten och att faktiskt sätta ihop min MC igen, samt att konstigt nog så finns det andra saker i livet som tar tid.... Så det var min lilla berättelse till VARFÖR jag vill ha hjälp på det sättet...


Nu till mer specifikt vad jag vill ha hjälp med:

Raspberryn behöver 2,5A 5v matning. MC:n har 12v batteri. Jag vill att Raspberryn startar när tändningen slås på, eller kanske tillockmed några sekunder efter att tändning slås på så att inte raspberryn försöker boota samtidigt som startmotorn kör.
När tändningen slås av så vill jag att raspberryn fortfarande får ström en stund så att den säkert kan stängas ned så vi behöver plocka in en signal till en GPIO för att känna om tändingen är på eller inte så ett nedstängningsskript körs när tändningen stängs av.
Efter det så vill jag att kretsen inte längre tar någon ström alls innan tändingen slås på igen.

Som sagt så behöver jag lägga min tid på annat, så jag behöver en färdig krets (inbyggnad kan jag fixa själv med 3d-skrivare) med t.ex skruvplintar med alla komponenter färdiglödda. Det funkar absolut med exprimentkort, så det är inte någon kommerisell lösning utan den är för eget bruk.

Är det någon där ute som vill nappa på idén så hör av dig på PM!