T: metallarbete, finmekanik, i Malmö?

Peppar
Inlägg: 278
Blev medlem: 9 oktober 2006, 18:06:11
Ort: Malmö

T: metallarbete, finmekanik, i Malmö?

Inlägg av Peppar »

Jag är trött på att gå till mekaniska verkstäder. Antingen får man ett blankt nej eller så tar det väldigt lång tid. Jag är givetvis införstådd med att de måste prioritera sina reguljära kunder, men det är en ohållbar situation för mig.

Det rör sig huvudsakligen om aluminium. Det största är en profil, ca 105 x 85 mm, som behöver kapas. Det rör sig om borrning, fräsning och svarvning. Både detaljer för bearbetning och tillverkning.

Tycks inte vara så mycket aktivitet just på detta forum, men det är värt ett försök. Så, någon här som kan utföra detta eller vet ett ställe vart man kan få det gjort?
verkstaden
Inlägg: 572
Blev medlem: 2 mars 2018, 16:09:29
Ort: Burträsk

Re: T: metallarbete, finmekanik, i Malmö?

Inlägg av verkstaden »

Vet själv hur det är om det kommer in någon med ett jobb som man vet kommer innebära 2 timmar riggning och 30 minuter arbete och inbringa ungefär vad en lunch för 2 kostar på lokala drive-in hamburgerstället.
Antingen säger man då som det är, jag har inte tid, eller om det inte är panikbråttom "lägg det där borta så gör jag det när det är lugnare", det verkar som du känner till båda...

Är det serieproduktion i någon form? Ibland kan det vara bättre att ta in offerter för då kan du specificera leveranstid och det är inte säkert att det blir dyrare, förr har jag för mig att sidor som www.industritorget.se hade möjlighet till detta.

Jag har tyvärr inga kontakter i Malmö eftersom jag bor i fel ände av landet men lycka till i alla fall!
msp3
Inlägg: 89
Blev medlem: 24 mars 2008, 15:18:39
Ort: Skåne

Re: T: metallarbete, finmekanik, i Malmö?

Inlägg av msp3 »

Privat eller företag?

Kommer du med toleranssatta ritningar på det som du önskar få framställt?

.
Användarvisningsbild
rysshack.se
EF Sponsor
Inlägg: 1151
Blev medlem: 11 februari 2009, 21:11:28
Ort: Stockholm

Re: T: metallarbete, finmekanik, i Malmö?

Inlägg av rysshack.se »

Kontakta Råmek i Staffanstorp, du kan komma med en skiss på ett papper eller ett ordentligt underlag, har tyckt att de varit mycket enkla att arbeta med.
https://www.ramek.se/
Skriv svar