T: Laga min Fluke/Honeywell

X-IL
EF Sponsor
Inlägg: 8261
Blev medlem: 3 december 2008, 07:47:20
Ort: Hallstahammar

T: Laga min Fluke/Honeywell

Inlägg av X-IL »

Det gäller denna viewtopic.php?p=1258670#p1258670

Jag har kopplingsschema(men jag har NDA så kan inte lägga upp här) och tror att jag beställt synligt trasiga komponenter. Den har legat i en låda för länge nu. Finns det någon som gillar att laga gammal dyr elektronik? Den lever men vissa mätningar/funktioner funkar inte såklart. Jag kan inte betala allt för mycket för jobbet men tänkte att det finns många på detta forum som mer eller mindre gör sånt här för skojs skull.

Jag har mycket bröte att byta med om man vill ha pinaler istf pengar. OM man lyckas laga den med fullgod eller näst intill full funktionalitet kan jag tänka mig att betala ca 1000kr. Egentligen borde jag bara ta tag i det själv men priolistan är lång...
X-IL
EF Sponsor
Inlägg: 8261
Blev medlem: 3 december 2008, 07:47:20
Ort: Hallstahammar

Re: T: Laga min Fluke/Honeywell

Inlägg av X-IL »

Fanns lite repvideo på Youtube, inte samma fel antar jag (inte hunnit kolla ännu):
X-IL
EF Sponsor
Inlägg: 8261
Blev medlem: 3 december 2008, 07:47:20
Ort: Hallstahammar

Re: T: Laga min Fluke/Honeywell

Inlägg av X-IL »

Okej dåligt intresse, det kan jag förstå, men lägger upp ett par bilder på hur det ser ut så kanske nån kan känna sig manad :)
IMG_1490.JPG
IMG_1487.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
X-IL
EF Sponsor
Inlägg: 8261
Blev medlem: 3 december 2008, 07:47:20
Ort: Hallstahammar

Re: T: Laga min Fluke/Honeywell

Inlägg av X-IL »

Värt att skriva här med: det är alltså ström och motståndsmätning som inte fungerar längre. Vet ju såklart inte om nån IC gått med i fallet men tror att det är passiva komponenter som fått stryka på foten.
Skriv svar