T: SJälva "höljet" till mina bilnyckel har gått sönder, tänkte det hade vart coolt med ett 3D-printat

myman!
Inlägg: 27
Blev medlem: 21 augusti 2020, 09:38:24

T: SJälva "höljet" till mina bilnyckel har gått sönder, tänkte det hade vart coolt med ett 3D-printat

Inlägg av myman! »

Hej mina vänner!

Själva höljet till min Mercedes har givit upp totalt trots försök att lappa ihop den med att trycka lödkolven i den.

Så jag tänkte om någon kunde hjälpa mig att 3D-printa två nya bitar, som jag enkelt kan superlimma ihop.

Jag har försökt att sammanställa lite bilder för enkelthetens skull:


Svårt med mått men tror att jag fått med de viktigaste måtten, dock har nyckeln en knepig form som är svår att mäta.

Förväntat slutresultat, två delar som som kan superlimmas ihop (om det inte finns någon bättre idé), stort merca emblem på båda sidorna och ett mindre hål att fästa nyckelringen i.

Pris? Jag vet inte vad det kan tänkas kosta.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14819
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: T: SJälva "höljet" till mina bilnyckel har gått sönder, tänkte det hade vart coolt med ett 3D-printat

Inlägg av mrfrenzy »

Du får annars en ny fräsch nyckel för några hundralappar hos närmsta låssmed/skomakare.
myman!
Inlägg: 27
Blev medlem: 21 augusti 2020, 09:38:24

Re: T: SJälva "höljet" till mina bilnyckel har gått sönder, tänkte det hade vart coolt med ett 3D-printat

Inlägg av myman! »

Alright! Tack för tipsen, men får man ett stort mercedes emblem på? ^^
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14819
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: T: SJälva "höljet" till mina bilnyckel har gått sönder, tänkte det hade vart coolt med ett 3D-printat

Inlägg av mrfrenzy »

Det beror helt på vilka nyckelämnen den aktuella butiken har, med lite tur så är det med emblém.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
emyl
Inlägg: 113
Blev medlem: 28 juni 2013, 17:13:59

Re: T: SJälva "höljet" till mina bilnyckel har gått sönder, tänkte det hade vart coolt med ett 3D-printat

Inlägg av emyl »

Jag har skrivit ut två såna där ( nästan) till min w123 och till en kompis geländewagen. Kan nog ladda upp en step eller stl fil om du vill
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Re: T: SJälva "höljet" till mina bilnyckel har gått sönder, tänkte det hade vart coolt med ett 3D-printat

Inlägg av JimmyAndersson »

myman! skrev: 22 september 2020, 19:00:00 Alright! Tack för tipsen, men får man ett stort mercedes emblem på? ^^
När jag kopierade en traktornyckel (från 1967) så fick jag en identisk nyckel. Dvs med samma udda form och med emblem. Så de kan tydligen beställa nyckelämnen för det mest otänkbara. :)

Edit:
”Själva höljet till min Mercedes har givit upp totalt”
Det låter som ett udda sätt att beskriva rostskador... :lol:
Skriv svar