T: Litet programmeringsprojekt C# .net, winforms

bobobo
Inlägg: 677
Blev medlem: 10 november 2007, 22:18:30
Ort: Kungsbacka

T: Litet programmeringsprojekt C# .net, winforms

Inlägg av bobobo »

Hej
Jag gjorde ett windows-program till en kund för snart 10 år sedan, senaste uppdateringen gjorde jag för 5 år sedan.
Programmet läser in data ifrån en mätapparatur jag byggt och placerar datan i en tabell. Man fyller även på en hel del data manuellt i tabellen.

Kunden har nu hört av sig och önskar några ytterligare uppdateringar, vilket jag har svårt att hitta tid för att göra.
Uppdateringarna rör endast programvaran och inget med kommunikationen mot mätutrustningen. Det handlar om att förbättra användarvänligheten vid manuell datainmatning (klipp-och-klistra i datatabellen) samt lägga till en importfunktion för att läsa data från csv-fil.

Jag som skapat programmet från börjat är tyvärr ingen van programmerare så det är inte det tydligaste och mest strukturerade programmet, men det är å andra sidan ett väldigt enkelt litet program så det är inte speciellt omfattande att scrolla igenom hela källkoden och få en relativt tydlig bild av vad som händer. Jag är också tillgänglig för bollande av frågetecken.

Så, någon student, hobbyprogrammerare eller professionell systemutvecklingskonsult som kan tänka sig att hjälpa till med detta mot ersättning? Helst i Göteborg-Kungsbacka-trakten eller i regionen, men det går nog att lösa på distans också.
Användarvisningsbild
Housepainter
EF Sponsor
Inlägg: 1318
Blev medlem: 19 juli 2006, 18:50:38
Ort: Borås

Re: T: Litet programmeringsprojekt C# .net, winforms

Inlägg av Housepainter »

Eventuellt skulle detta kunna vara något jag kan hjälpa till med. Jag är student på Yrkeshögskolan i Borås på Systemutvecklare.NET och har programmerat i C# i ett år nu ca. Om du fortfarande behöver hjälp med detta kan vi snacka om det.
bobobo
Inlägg: 677
Blev medlem: 10 november 2007, 22:18:30
Ort: Kungsbacka

Re: T: Litet programmeringsprojekt C# .net, winforms

Inlägg av bobobo »

Tack för erbjudandet, det låter som det kunde varit väldigt lämpligt.
Men kunden ändrade tidplanen, de fick mer bråttom och hittade egna interna resurser för att lösa problemet.
Skriv svar