Würths skruvsortiment - Erfarenheter?

Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32628
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Würths skruvsortiment - Erfarenheter?

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Jag eftersöker lite erfarenhet av Würths skruvsortiment, vad gäller kvalitet.

Jag minns inte när vi på jobbet bytte till Würth eller vilken som var vår första leverantör, men strax efter bytet började vi få problem med vissa av skruvarna.
I brandluckorna fästs två eller tre gångjärn med vardera tre skruvar, 5x45. förzinkade, alltså varje gängjärnsdel fästs med tre skruvar i träreglar.
Men så märkte vi när vi drog i skruvarna att de var väldigt lätta att dra av och vi började köra skruvdragarna med moment. Samtidigt kom rapporter från kunder om skruvar som gått av, oftast invid skallen.

Därav min fråga: Har någon erfarenhet, privat/professionellt av Würths skruvförband?
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14818
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: Würths skruvsortiment - Erfarenheter?

Inlägg av mrfrenzy »

Vad var det för klassning på den gamla skruven respektive den nya? Wurth har ju skruvar från 4.8 till 10.9.
4.8-skruven är lätt att dra sönder med en skruvmejsel medan 10.9 håller för nästan vad som helst.

Jag är tämligen säker på att märkningen som står på paketet stämmer.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32628
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Würths skruvsortiment - Erfarenheter?

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Fan vet. Men det ska jag kolla upp.

Würth är informerade om våra problem och det verkar ju märkligt att man inte kommunicerat ut att man har en "bättre" skruv.

Vi skojade på jobbet och menade på att Wurths kinafabrik fick slut på bra järn och mindes att man hade metallskrot kvar från det Stora Språnget.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33666
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Würths skruvsortiment - Erfarenheter?

Inlägg av Glenn »

Jag vet inte vad det gäller skruvar, men tycker würth rent allmänt brukar ha bra grejer, kanske inte alltid mest prisvärda men bra.

Köpte oerhört mycket av dom på ett tidigare jobb, detta berodde nog mestadels på att dom hade en riktigt bra säljare som åkte runt och kommunicerade med sina kunder och kunde hela deras produktsortiment utantill, så han hittade jämt en massa "Aha, men du, vi har en annan produkt för det där..." eller "Du skulle spara tid om du använde våran..."
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32628
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Würths skruvsortiment - Erfarenheter?

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Visst, inget om om Wurth. Det kom två killar och ställde upp hyllor, märkte upp skruvlådor ochlämbade efter sig en streckkodskanner. Vi kör med 2-lådesystem och beställer alltid nytt när första lådan ärslut.

Men så var det dessa skruvar, men även andra som plötsligt fick dras med moment. Det är ju ingen som drar skruvar med högst fart tills det tar stopp eller säger ’Ping!’, utan man tar sista varvet lite försiktigt men det sade ju ’Ping!’ ändå.
Skriv svar