Vilket skall man ha? (mönsterkortslaminat)

Användarvisningsbild
Housepainter
EF Sponsor
Inlägg: 1318
Blev medlem: 19 juli 2006, 18:50:38
Ort: Borås

Vilket skall man ha? (mönsterkortslaminat)

Inlägg av Housepainter »

Sitter och kollar på conrad efter mönsterkortslaminat med fotoresist. Men det finns lite olika. Vad skall man ha för något? Papperslaminat, epoxy, fenolpapperskort. Jag hänger inte med något vidare!
Vad är skillnaden? Vilka använder ni?

Tacksam för tips!
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Jag föredrar glasfiberlaminat, men fenolpapper fungerar fint så länge inte kortet ska utsättas för några större påfrestningar. Annars bryr jag mig inte så mycket om materialet. Bara kopparn sitter kvar och är lagom tjock.

Kjell's mönsterkortlaminat är gjorda av glasfiberlaminat. Vanliga exprimentkort är gjorda av fenolpapper. Det är ungefär så jag håller ordning på skillnaderna. :D

edit: Epoxy-kort kan vara lite jobbiga att såga/borra i. :roll:
Användarvisningsbild
Housepainter
EF Sponsor
Inlägg: 1318
Blev medlem: 19 juli 2006, 18:50:38
Ort: Borås

Inlägg av Housepainter »

Kom precis på att jag glömde tacka för svaret! Jag var lite stressad igår. Det blev en beställning med lite kort i papp(?)
Alltid lika snabbasvar på detta fina forum, ochofta är det Mr Andersson som ligger bakom(om han inte har migrän dvs.) :D Tack Jimmy!

Edit: min Spacetangent håller på att ge sig.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Varsågod. :D

Minspacetangentfungerardäremotutmärktmenjagkändeinteförattanvändaden. :lol:
Användarvisningsbild
Fritzell
Inlägg: 4531
Blev medlem: 29 januari 2004, 22:43:35

Inlägg av Fritzell »

Glasfiberlaminat 1.55mm 35um är standardkortet och funkar till det mesta, dock skulle jag inte rekommendera tjockare laminat än 1mm för dubbelsidiga kort.
Användarvisningsbild
PeterH
Inlägg: 8614
Blev medlem: 15 mars 2006, 15:57:10
Ort: Gävle/Valbo

Inlägg av PeterH »

Det vore säkert bra om en hel del skribenters tangentbord saknade mellanslagstangent så man slipper alla dessa särskrivningar som florerar på nätet just nu 8)

/PeterH

e n s o m i n t e g i l l a r s ä r s k r i v n i n g och användadet av VERSALER...
Skriv svar