Citera:
Finns inget som hindrar att du knackar ihop niten till önskad tjocklek om du kommer åt baksidan
Problemet är att jag inte kommer åt baksidan samtidigt som jag varit smart nog att popnita alldels vid lås-mekanismen där jag nu ser att avståndsmarginalen maximalt är 1mm.
Jag har idag borrat bort mina två kritiska nitar på de två låsen, funktionen hos väskan blev faktiskt tom bättre än innan jag försökte popnita och den blev det för att kopparplåten på en halv millimeter pressar isär underrede och överrede.
Popnitarna bygger sen nån halv mm ovan jord också så jag har väl infört typ 1mm distans totalt sett.
Jag har nu tänkt epoxy-limma koppar-plåtarna istället och har således putsat en del med Dremel, utöver det blir det nog lite T-Röd även om jag mest skulle velat haft T-Grön som jag dock inte hittar på ICA.
Jag blir tvungen att limma ett lås åt gången för jag har bara en limklämma som funkar.
Jag försökte alltså M3-gänga låsen först men jag kom på att godstjockleken hos väskans armatur ju var mindre än stigningen så det var nog inte så konstigt att det inte gick, därför köpte jag mig en pop-nitare, sen är man uppenbarligen inte väldens mest smarta person för bilderna ovan var som sagt mitt allra första test och jag såg tydligt hur niten byggde bakom panel ÄNDÅ nitade jag alldeles vid låset...
MVH/Roger
PS
Jag fick gjort mig ett lite verktyg i samband med mitt nitande, kallar det "Popnit-körnare" för jag hamnade i situationen att jag hade förborrat på ena sidan låset och ville "centrera" kopparplåtbiten varvid jag stoppade i en popnit som jag hade kapat av stiftet hos förutom allra längst in där jag dremlat en lite spets, sen måttade jag med plåtbiten och knackade med penn-hammaren, fast först var jag inte så försiktig så jag knackade ju stiftet plant med niten, sen tog jag det dock lugnare men jag lurar på om man inte kunde löda detta för även om pinnen kanske är av stål så är nog niten av Aluminium.