Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 04.22 2020-04-06

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Kategoriregler

• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Medlem med statusen "Ny medlem" får inte starta en tråd här. Denna status blir du av med efter 30 inlägg.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".

Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 22.21 2020-02-12 
Användarvisningsbild

Säljer en lite klassisk Pro 91 Radio Shack Scanner som kanske någon finner vara av intresse. Hittade den när jag nu rensar lite i ett förråd som det behöver vara lite mindre saker i för att förstås kunna få plats med mer saker i. :)

Har inget minne om var jag fått tag på den eller om jag tom köpt den ny för en hög med år sedan, den ser ny ut men garanterar förstås inget då jag inte kommer ihåg.

Den är väl mer till för frekvenser i USA och/eller flyg och upp i frekvens vad det verkar för en del band är spärrade, se manual nedan samt baksidan på den på bilderna.

http://pdf.textfiles.com/manuals/SCANNERS-F-R/Radio%20Shack_PRO-91%20VHF-UHF%20Scanner-Reciever_Manual.pdf

Bilaga:
(3).jpg

Bilaga:
(4).jpg

Bilaga:
(5).jpg

Bilaga:
(1).jpg

Bilaga:
(6).jpg

Antenn och bältväska ingår, lägger även med 4 nya AA batterier.

Frakt tillkommer.

Ge mig något för den som gör det värt att packa och posta, har inte ork med budgivning denna gång, kan avsluta direkt när jag ser något.

Den verkar fungera alldeles utmärkt det jag testat, men inget ingående.

Skambud går bra för jag tycker inte den skall slängas.

Logga in för att visa de filer som bifogats till detta inlägg.

Senast redigerad av Henry 00.06 2020-02-22, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: 22.14 2020-02-21 

200kr med frakt?

InläggPostat: 23.14 2020-02-21 
Användarvisningsbild

Kul apparat!
Inte ofta man ser grejer från Radio Shack i Sverige. Tyvärr, för man hörde talas om deras grejer från annonser när man var liten, så det finns ändå lite nostalgi bakom. :)

Intressant att se vissa breda frekvensband som saknas.

InläggPostat: 00.05 2020-02-22 
Användarvisningsbild

OpelGT: helt ok, den är din. Vi tar tar resten på pm.

JimmyAndersson: nej det tillhör inte vanligheterna och som sagt klassiska grejer. De är lite petiga där borta med att folk lyssnar på militären och dylikt så för att förhindra att någon "råkar" lyssna på fel band så gör de så istället, andra regler där borta än här, vet dock inte vad som gäller där i dag.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme