Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 02.26 2020-02-28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Kategoriregler

• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Medlem med statusen "Ny medlem" får inte starta en tråd här. Denna status blir du av med efter 30 inlägg.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".

Svara på tråd  [ 30 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: K: iPad plattor
InläggPostat: 21.25 2019-10-14 
Användarvisningsbild

Det känns som om vi behöver ett par iPad, kanske begagnat, men vad är skillnaden på air och air2 tex. Största skärmen för oss äldre! Och hur mycket minne behöver man egentligen för hemmabruk. Kanske mest tidningsläsning och e-post. Inget socialt, vi umgås själva.
Tacksam för förslag och hintar till en som inte är äppelfreak.

Inläggsrubrik: Re: K: iPad plattor
InläggPostat: 07.03 2019-10-15 
Användarvisningsbild

Om man inte är äppelfreak, varför då välja en ipad och inte en Androidplatta ?

InläggPostat: 08.04 2019-10-15 
Användarvisningsbild

Helt rätt tänkt Glenn.
Visst borde det vara en Androidplatta jag söker.
Vad skall jag titta på då?
Finns det E ink i tabloidformat i färg? Skulle gott kunna ge tiotusen för en slik.

InläggPostat: 08.08 2019-10-15 
Tidigare soundbrigade
Användarvisningsbild

Lasp skrev:
Det känns som om vi behöver ett par iPad, kanske begagnat, men vad är skillnaden på air och air2 tex. Största skärmen för oss äldre! Och hur mycket minne behöver man egentligen för hemmabruk. Kanske mest tidningsläsning och e-post. Inget socialt, vi umgås själva.
Tacksam för förslag och hintar till en som inte är äppelfreak.

Jag vill minnas att våra politiker-paddor var på 16GB vilket var fullt tillräckligt, även om man fick städa ibland. Nu har jag en 65GB-platta och tror det är en Air2 men jag har inte en susning vad 2:an gör som 0:an inte kan. Dock kan det vara bra med 4G, vilket ökar priset en del.

Jag köpte mina plattor från Inregoresp ... ???? Billig Teknik

InläggPostat: 08.12 2019-10-15 
Användarvisningsbild

Helt rätt tänkt Glenn.
Visst borde det vara en Androidplatta jag söker.
Vad skall jag titta på då?
Finns det E ink i tabloidformat i färg? Skulle gott kunna ge tiotusen för en slik.

Kanske är det slikt spm styrt!

1. iPad Pro 11. En otrolig surfplatta om du vet hur man använder den. ...
2. iPad Pro 12,9 (2018) Den bästa stora surfplattan du kan köpa just nu. ...
Nya iPad (2018) Den bästa iPad för den som letar efter en enkel iPad. ...
4. iPad Air (2019) ...
5. iPad mini (2019) ...
6. iPad Pro 12,9 (2017) ...
Samsung Galaxy Tab S4. ...
8. iPad mini 4.
Fler objekt ...•30 aug. 2019

InläggPostat: 08.58 2019-10-15 

Du får mer för pengarna om du köper android av något slag. Även om äpple-fansen kan försöka förvränga det till annat. Men jämför man äpplen och äpplen så är det design som kostar mer hos äpple.
Sen har äpplet onekligen fördelen att lättare kunna kontrollera nedsmutsning, men därmed inte sagt att dom är immuna, jag har fått frågan om att fixa en äldre iPad som var i princip obrukbar. Men den blev aldrig pigg igen och det gick inte att backa iOs i den.

Mitt förslag är att gå på en begagnad samsung. Det torde vara det mest prisvärda då det ändå är lite mer kvalité jämfört med de billigaste androiderna.
Utrymme är irrelevant då du alltid har minneskortsläsare. Men ska du dessutom bara surfa och dylikt så spelar det ännu mindre roll.
Är kraven låga så kika på galaxy tab a 10", en sprakans ny kostar 2000kr: Elgiganten
Så begagnat är inte många kronor med andra ord.

Så tänker jag!

InläggPostat: 09.19 2019-10-15 
Användarvisningsbild

Jag har goda erfarenheter av Samsung. Min Samsung 10.1 platta (GT-P7500) inköpt våren 2012 användes dagligen fram tills för några månader sedan. Fortfarande bra batteri och skärm, den är tappad i golvet många gånger, inget har gått sönder, alla knappar känns distinkta. Just nu är den tillfälligt "pensionerad" men när jag får tid ska jag uppdatera till en nyare Android-version.

InläggPostat: 09.25 2019-10-15 

Köpte två sådana galaxy tab a som länkas ovan förra året, men då kostade de bara 1495. Mycket prisvärda och räcker utmärkt för allt jag använder de till(slösurfande och filmer mest...).

InläggPostat: 09.47 2019-10-15 
Tidigare soundbrigade
Användarvisningsbild

Jag skulle inte drömma ett ögonblick att skaffa en iFån eller iCompjuter eller iKlocka. Och jag tycker att iPaddan definitivt är en udda fågel, speciellt om man är inkörd på Windoze.
MEN för oss som sitter på ömse sidor om Atlantiska oceanen med Äpplegrejer är det bara så att kommunikationen funkar så himla bra. Facetime och Äppels meddelandetjänst funkar klockrent. Hade vi haft olika maskiner hade vi varit tvungna att installera allehanda meddelandetjänster.

Men hade läget varit ett annat hade jag nog hellre lagt pengarna på något billigare.

InläggPostat: 10.51 2019-10-15 
Användarvisningsbild

Tackar för edra vördade svar! Jag har en Samsung GT 5100 med Android 4.2.2 Och det är gammalt! Känns tyngre än iPad!
Men jag kollar vidare.

InläggPostat: 12.31 2019-10-15 

Jag vet inte hur du rangordnar efter bäst, jag köpte för länge sedan en Lenovo A10-70 på rea på webhallen för 990:- och med den kan jag surfa, läsa dokument och titta film. Laddas kanske en till två gånger i månaden. Fyller alla mina behov. OSet börjar bli lite till åren, men inget som stör mig.

Helt rätt med inrego, världen är full med onödiga uppgraderingar så det räcker. Handlar alltid laptops där, men de hade ingen platta när det var dags för det.

InläggPostat: 16.01 2019-10-15 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

En beg Surface 3, är ett ypperligt val.

Inläggsrubrik: K: iPad plattor
InläggPostat: 17.50 2019-10-15 

En ipad air2 eller en airpad pro
Har själv båda dessa och är helnöjd. Slipper allt strul dom bara fungerar och är alltid reda några bråkdelar av en sekund så är dom igång när man lyfter på locket.
Appar startar på nolltid. Inget tjafs med minnes allokering och skit appar som drar ut batteriet.
Kör windows i jobbet men skulle gärna byta om inte kunderna krävde Windows.
Bytte för 6 år sedan till Apple-produkter och ångrar mig inte en sekund. Även respektive och barnen kör Apple-produkter.
Fungerar suveränt med kommunikationen, tex facetime för att se barnbarnen live.
Har en släkting som kör Android och det är alltid strul och funkar endast att kommunicera via SMS eller facebook.
Unna dig en modell med inbyggt 4G simkort så fungerar alltid surfen sömlöst. Har ofta paddan med i bilen på stan osv.

Edit rättat stavfel. Tackar Huggbävern.

Senast redigerad av Palle500 19.47 2019-10-15, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: 18.07 2019-10-15 
Tidigare soundbrigade
Användarvisningsbild

Citera:
Unna dig en modell med inbyggt 4G simkort så fungerar alltid surfen sömnlöst.

Du menar givetvis sömlöst, men det där skriver jag under på. Man kör uppkopplat på WiFi där man kan men när man kommer utanför sändningsområdet tar simkortet över - sömlöst.

InläggPostat: 18.13 2019-10-15 
Användarvisningsbild

Palle500 skrev:
Fungerar suveränt med kommunikationen, tex facetime för att se barnbarnen live.
Har en släkting som kör Android och det är alltid strul och funkar endast att kommunicera via SMS eller facebook.

Orkar inte gnälla på allt övrigt dravel, men hur kan det bli enklare än google duo ? jag har kommunicerat oerhört mycket via den videochaten.

https://duo.google.com/about/

Nu vet jag ju inte om det finns till äppelprylar, men jag känner knappt nån som kör sådant heller, mot andra androidenheter fungerar det oerhört bra.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 30 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme