IK:termoelement typ T, Pentronic

Kategoriregler
• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".
rikkitikkitavi

IK:termoelement typ T, Pentronic

Inlägg av rikkitikkitavi »

Har några termoelement typ T (316L mantlade), 1,5mm×6000mm med stor plugg.

Det är fabrikat Pentronic.

Dessa har även 3.1 certifikat, dvs kontroll av emk vid 100C. (max avvikelse är 0,3C)
Kan kontrolleras mot serienummer på Pentronics hemsida.

De är givetvis obegagnade och för en hobbyist i princip Unobtanium men har såklart speciella användningsområden. Dessa var avsedda för en frystork för läkemedelsproduktion (man använder normalt typ T mantelelement och inte PT 100 pga responstiden)

Intressekoll = säljs till rätt pris. Jag förväntar mig inte nypris såklart men inga skambud.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
ToPNoTCH

Re: IK:termoelement typ T, Pentronic

Inlägg av ToPNoTCH »

Utan att ha någon aning så det där är väl dyrt va ?

Har en Rigol DM3068 som kan ta alla möjliga TC direkt, vore kul att ha något att hänga dit.
rikkitikkitavi

Inlägg av rikkitikkitavi »

Jag tänkte mig 250 kr/st.
ToPNoTCH

Inlägg av ToPNoTCH »

Jag har fått mitt och det funkar ypperligt.

Tack för affären.
Skriv svar