K: SK25-hylsa

Kategoriregler
• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".
Användarvisningsbild
Forsgren
EF Sponsor

K: SK25-hylsa

Inlägg av Forsgren »

Någon som har en SK25-hylsa på 25mm att sälja?
Användarvisningsbild
säter

Re: K: SK25-hylsa

Inlägg av säter »

Vad är SK25 för något?
Användarvisningsbild
Forsgren
EF Sponsor

Inlägg av Forsgren »

persa

Inlägg av persa »

Originaltillverkare av SK-hylsor är Japanska Nikken

Varför räcker inte ER40 till ?. Blir det för stora kast eller spänner det för dåligt eller bägge delarna ?

Är det bara kastproblem så kan en chuck för SK-hylsor vara ett bra alternativ

Är det bara låg spännkraft som är problemet så är det Weldonhållare som gäller

Vill man ha både bra rundgång och hög spännkraft skulle jag rekommendera en fräschuck med helt cylindriska hylsor
Användarvisningsbild
Forsgren
EF Sponsor

Inlägg av Forsgren »

Anledningen är att jag har en chuck liggandes men inga hylsor. Men tack för infon, alltid lär man sig något.
persa

Inlägg av persa »

Har en känsla av att det inte sålts många hylschuckar för SK25 hylsor i Sverige. För så stora skaftdiametrar promotade Nikken fräschuckarna betydligt mer. Däremot har dom sålt mer av slimmade hylschuckar för SK-hylsor storlek SK10 och SK16

Så det är nog bara att hålla utkik på Ebay eller liknande. Eller betala 452,- / st. hos S-maskin (Nikken är med all säkerhet ännu dyrare på hylsorna)
Skriv svar