Komponentakuten / komponenter sökes
Kategoriregler
• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".
• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".
Re: Komponentakuten / komponenter sökes
Finns den i Elfa-butiken har jag vägarna förbi där i eftermiddag och kan köpa den och enkelt posta den till dig.
Om Du menar silvermica konding så finns den dessvärre inte alls hos Distrelec.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Kollat fragjanzuerst.de?
Är det någon som har en aluplåt liggande: 150 x 150 mm och 2mm tjock (eller tjockare)
Är det någon som har en aluplåt liggande: 150 x 150 mm och 2mm tjock (eller tjockare)
Senast redigerad av HUGGBÄVERN 30 september 2019, 22:02:35, redigerad totalt 1 gång.
BHIAB har glimmerkondensator
25-163 Glimmer 100PF 2% 2000V 9X21X37 AX
25-163 Glimmer 100PF 2% 2000V 9X21X37 AX
Hej, är på jakt efter vad jag tror benämns: "3.5mm pitch Pluggable Screw Terminal Block Connector" modell med 2-pinnar.
Det ska ersätta de oranges enligt: https://www.extron.com/product/captivescrewconnrep
Skulle behöva 2st men finns fler så kan jag ta det om någon kan avvara.
EDIT: Fixat
Det ska ersätta de oranges enligt: https://www.extron.com/product/captivescrewconnrep
Skulle behöva 2st men finns fler så kan jag ta det om någon kan avvara.
EDIT: Fixat
Senast redigerad av mounte 15 september 2019, 20:46:14, redigerad totalt 1 gång.
-
- Kontakt:
Söker en 15nF 630VDC, RM10 foliekondensator. Måste byta en RIFA som började lukta illa. Elfa har. Men vill sälja på mig minst 25 stycken.
Någon som har en liggande?
Löst!
Någon som har en liggande?
Löst!
Senast redigerad av MattisLind 15 september 2019, 15:32:02, redigerad totalt 1 gång.
Om det går att göra avkall på 1kV-kravet så finns här: "100±5% 500V K"'Marta skrev:Behöver 1 st. 100p 1kV silvermica kondensator.
- anders_bzn
- Kontakt:
Någon som har en SN74H00? LÖST
Senast redigerad av anders_bzn 16 september 2019, 13:01:38, redigerad totalt 1 gång.
- Magnus_K
- EF Sponsor
Beställer från Digikey i kväll och ordern är redan fraktfri.
PMa mig DKs artikelnummer, antal och adress så återkommer jag med kostnad inkl inrikesfrakten samt swishnr.
Beställt.
PMa mig DKs artikelnummer, antal och adress så återkommer jag med kostnad inkl inrikesfrakten samt swishnr.
Beställt.
-
- Kontakt:
Behöver 4 stycken 74LS573.
Någon som kan sälja? ELFA har bara ALS och de har jag redan testat och möjligen kan det vara för snabba för den här konstruktionen. (Finns tydligen en bugg i XT-IDE rev 3 som har med timing att göra)
Någon som kan sälja? ELFA har bara ALS och de har jag redan testat och möjligen kan det vara för snabba för den här konstruktionen. (Finns tydligen en bugg i XT-IDE rev 3 som har med timing att göra)
Har du provat med HCT, de kanske är lättare att få tag på?
Sökes: Någon som har en eller två st 6551 ACIA kretsar att avvara. Den sista jag hade gav upp i eftermiddags 
/Pontus

/Pontus
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Om det är kris och ingen har en ersättare, kolla sidan 12, vänstra spalten under 6500/6800: https://unicornelectronics.com/ftp/Catalogv168.pdf
De var billiga men du får ju räkna in posthanteringsavgifterna. Och firman är tillförlitlig.
De var billiga men du får ju räkna in posthanteringsavgifterna. Och firman är tillförlitlig.
Det löste sig, jag har lånat kretsen från en Plus/4.
Tack för tipset
/Pontus
Tack för tipset

/Pontus