S: Eos eosint M250 Xtended (3D skrivare metall 400W laser)

Kategoriregler
• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".
Användarvisningsbild
frownlayer

S: Eos eosint M250 Xtended (3D skrivare metall 400W laser)

Inlägg av frownlayer »

Denna maskin har legat ute på forumet tidigare för intresseanmälan, men nu ska den budas bort!

Skick: Använd och ska fungera enl. förra ägaren, den är ej inkopplad så den kan EJ testköras, men vill man komma och titta går det givetvis bra!
Plats: Reftele, sverige
Pris: Bud, dock så ligger startbudet på 5000kr. (BUD ÄR BINDANDE, och den säljes i befintligt skick)
Frakt: Vi står inte för någon form av frakt. Vi kan med truck lyfta upp den på en kärra/släp/lastbil.
Skickas med: Vattenkylanläggning, en ventilation(tror jag det är), skärm, tangentbord, mus.(dator sitter inbyggd) Några burkar (en pall) av blandade material.

Auktionen slutar: 23 maj kl 22.00 enligt forumets klocka(2 Veckor)
Tillägg på sluttiden på 2 minuter på sista budet efter kl 21.59

Övrigt: Känns det som att jag missat någon så får ni skicka och fråga så ska jag uppdatera detta inlägg.

Edit: Det har tillkommit ett tidstillägg på sluttiden, detta gör att auktionen kan sluta senare än 22.00, men inte tidigare. Tidstillägget är för att lättare kunna skilja på vem som la det sista budet.

Edit2: Fler bilder till de som har önskat det.

Edit3: Nu har jag rotat fram alla burkar med material, räknat och kommit fram till:
5st DirectMetal 20
4st DirectMetal 50-v2
3st DirectSteel H20
7st DirectSteel 50-v1

Vissa burkar är nästan slut. och några (4-5st) var helt nya. resten är halvfulla och uppåt.
En ny Burk är 10kg material.

Bilder:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av frownlayer 22 maj 2013, 21:06:53, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Re: S: Eos eosint M250 Xtended (3D skirvare metall 400W lase

Inlägg av Meduza »

Jag (till förmån för Stockholm Makerspace) bjuder 5000:-
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Undra hur det kommer sig att den är säkrad 32A ("net fuse"), när den verkar gå på 3-fas och endast förbruka 5.5kW. Rimligtvis borde den väl säkras 16A? Eller förbrukar den så förbaskat mycket på en enstaka fas att den kräver 32A 3-fas för att fungera? Då kan det bli tight att köra den i Stockholm Makerspace's lokaler med nuvarande elinstallation. :|
Användarvisningsbild
frownlayer

Inlägg av frownlayer »

För många år sedan så kom jag ihåg att vi hade en frys som det stod 400w på. men läste man noga så behövde den 2000w ett kort tag för att starta kompressorn. det var inga problem med den 2A säkring som satt i den. men det stod att man kunde byta till en 10A om man hade problem.

Det är nog liknande på denna, sen finns det ju givetvis en massa inställningar, och 32A är nog om man krämar på max, och då avser det startströmmen. men jag tror att en 16A alt, en 20A räcker. annars får ni köpa en stor kondensator och sätta mellan :D.
Användarvisningsbild
orvar-e
EF Sponsor

Inlägg av orvar-e »

Intressant att se vad den går för.
Användarvisningsbild
frownlayer

Inlägg av frownlayer »

Bara en vecka kvar. var det så lite intresse på denna? bara ett bud. det verkade så lovande på intressekollen.
Joe

Inlägg av Joe »

Antagligen så blir det som vanligt vid auktioner - bidsniping..
Då är det nog ingen som bjuder 1vecka innan.

Kanske sätta sluttid 5min efter sista bud?

Kan väl öka budet till 6000 SEK
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Ja speciellt som det är satt "hård" sluttid och ingen förlängning vid sent bud så är det garanterat någon som väntar till sista sekund och kniper den 21:59:59 utan att någon har chans att bjuda emot...
danielr112

Inlägg av danielr112 »

Bästa är att göra typ 24h förlängning vid bud. Ivf på större grejer så är de bra att ha längre förlängning.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

24h förlängning gör dock att det kan dra ut veckor på tiden... Bättre med 5-10min tycker jag :)
Sastrom

Re: S: Eos eosint M250 Xtended (3D skrivare metall 400W lase

Inlägg av Sastrom »

Så om man inte är nöjd med buden på en auktion är det helt ok att ändra auktionen?
Varför inte bara sätta ett pris man är nöjd med?
Sastrom

Inlägg av Sastrom »

Då lär man ju kunna göra tvärt om. Lägga ett bud men sen backa ur om man ångrar sig.
danielr112

Inlägg av danielr112 »

24h kan vara lite i överakant ja. Men det borgar ofta till att man inte lägger sista minuten bud i samma omsättning. 1 timme är kanske bättre :)

Fin apparat och hade gärna varit med och bjudit om jag haft plats till den. :|
Användarvisningsbild
swesysmgr

Inlägg av swesysmgr »

Sastrom skrev:Då lär man ju kunna göra tvärt om. Lägga ett bud men sen backa ur om man ångrar sig.
Det där med att backa ur budgivningar är ju bara ett ofog och borde inte vara tillåtet. Så klart kan man vika sig när priset blir för högt men lagt eget bud måste ligga kvar.

Intressant maskin, hoppas den hamnar på Makerspacet.
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

Jag är ju också intresserad av att den hamnar på Sthlm Makerspace, men min ekonomiska situation ser för närvarande lite knivig ut. Dock kanske det löser sig i början av nästa vecka, så jag får återkomma med bud då.

Men jag vill iaf föreslå att de som är intresserade av att den hamnar på Sthlm Makerspace skriver "För Sthlm Makerspace" och sitt bud, och att de buden räknas ihop mot en totalsumma.
Skriv svar