Sökes: speciell flytande tvål

Kategoriregler
• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Sökes: speciell flytande tvål

Inlägg av MadModder »

Försöker hitta någon som säljer den här till ett bra pris, men de jag hittar som har den i lager tar närmare 30kr styck.
I Finland får man en för 1€! https://www.foodie.fi/entry/nestesaippu ... 4571130015
Måste ju finnas någon grossist som har den. Har kollat med en här i stan men deras leverantör har den inte.
online_lavendel.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin

Re: Sökes: speciell flytande tvål

Inlägg av mrfrenzy »

Det är ju fel form på flaskan så den skulle sälja dåligt i svenska butiker, alltså är det förmodligen få grossister som tar in den.
Sen saknas också texten "Tvål" på framsidan vilket säkert gör det ännu mer svårsålt.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Jag får väl fråga de som har den tekniska förvaltningen av Telias anläggningar i Stockholm. Det är bara där på toaletterna jag sett den. :D

Och vaddå fel form.
Den här serien säljer ju som smör på öob, och det står inte "tvål" på den heller.
6_67398[1].jpeg
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin

Inlägg av mrfrenzy »

Jo precis, den här typen av udda kemvaror med utländsk text säljer mest i lågprisbutiker som Ö&B, Rusta etc. De har bara en liten del av marknaden och köper överskott eller direkt från tillverkaren, aldrig från en normal grossist för då blir det ingen vinst över.

Skulle gissa att 90% av all tvål som säljs i Sverige har en flaska med form liknande denna:
Bild
Användarvisningsbild
GastonDeVille
EF Sponsor

Inlägg av GastonDeVille »

Valmistusmaa Puola => Tillverkad i Polen
EAN-kod 7314571130015

Bra pris i Estland ock.
https://www.prismamarket.ee/entry/vedel ... 4571130015
Användarvisningsbild
swesysmgr

Inlägg av swesysmgr »

mrfrenzy skrev:
28 oktober 2020, 21:41:59
Jo precis, den här typen av udda kemvaror med utländsk text säljer mest i lågprisbutiker som Ö&B, Rusta etc. De har bara en liten del av marknaden och köper överskott eller direkt från tillverkaren, aldrig från en normal grossist för då blir det ingen vinst över.
Gunry på Modders bild är Svenskt, HQ har alltid legat i Kungsbacka och de säljs på ICA. Tillverkning i Polen precis som "Bio Cosmetic Sweden" som tillverkar Online-tvålen. Ring det Polska bolaget och fråga vilka som distribuerar i Sverige?

http://www.biocosmetic.pl/en/products/s ... oap-500-ml

http://www.biocosmetic.pl/en/contact
Corax, why?

Inlägg av Corax, why? »

Lidl har en tvål i samma typ av förpackning, parfymfri visserligen. "Cien Creme Soap Liquid Wash" flytande handtvål. Länge sedan jag köpte så jag minns inte exakt vad den kostar men det var mindre än 15 kr för 500ml.

Annars har IKEA en massa liknande tvålar med olika sorters kvalmig parfymstank.
Användarvisningsbild
Lasp

Inlägg av Lasp »

Vi köpte nyss (osndag) på ICA 2 st 500 ml 25:- Gunry Liquid soap.
Huvudbeståndsdel Aqua, måste vara ganska dyrt medel. Lättflytande och inte alls krämig och så!
Användarvisningsbild
Teknikern

Inlägg av Teknikern »

Viss flytande tvål går inte att sälja i sverige enbart för att den är okänd, ett byggvaruhus här i stan tog in ett parti flytande tvål, sålde kanske 100 flaskor på ett år, gav upp och så fick jag överta partiet så tvål har jag gott om, räcker garanterat livet ut och funkar fint som allroundtvål. :mrgreen:
Användarvisningsbild
swesysmgr

Inlägg av swesysmgr »

http://shop.suppliesdirect.se/sv/Produk ... ?id=113001

Du kanske kan få ett konto via jobbet eller plocka upp en låda om 10st i Årsta? :)
Supplies direct.jpg
Edit: Nu med bild!
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Se där. Årsta är ju nästgårds från där jag åker nästan varje dag.
De borde godkänna föreningen som kund tycker jag. :humm: Provar det.
Tackar :tumupp:
Skriv svar