K: Hålkort med passande lödtorn

Kategoriregler
• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

K: Hålkort med passande lödtorn

Inlägg av psynoise »

Söker hålkort med passande lödtorn (turrets) och gärna enklare pressverktyg . Storlek och material spelar mindre roll. Har endast tänkt att använda detta till enklare prototyper med större komponenter.

Gissningsvis har detta varit populärt i industrin lång tillbaka innan automatisk lödning och kretskort tog över. Sedan har jag också sätt att en del HIFI-butiker säljer detta men till något högre pris än vad jag önskar.

Har ni andra något tips var jag kan hitta detta till ett bra pris?
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Re: K: Hålkort med passande lödtorn

Inlägg av psynoise »

Köpte billiga lödtorn hus Surplus-Komponenter.

https://nyband.se/surpluskomponenter/bu ... lingsstod/

Testade dessa i vanligt 1.6 mm tjockt glasfiberlaminat med 2.5 mm borrat hål vilket verkar fungera bra. Pressa gjorde jag med en stor bult som jag borrat 3.5 mm hål i och hammare. Förvånansvärt enkelt och billigt :).
Skriv svar