Musikbiblioteket vs iTunes Store

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Musikbiblioteket vs iTunes Store

Inlägg av Spisblinkaren »

Hej!

Jag bara måste få skriva av mig lite.

Jag har fattat tycke för Miriam Bryant och tänkte köpa en skiva av henne (vilket är mitt första skivköp på typ 4 år) sen jag i förrgår hörde henne i en nattlig konsert på Skansen (även om jag sedan tidigare hört "Ett fullt glas").

Visade sig att Bengans inte hade henne och Google visade att hon fanns på Spotify och Youtube, men jag vill alltså ha henne på nån slags skiva, gärna vinyl (eller tanka hem henne nånstans ifrån).

Hoppades då på iTunes Store och köpte ett presentkort till mig själv för 150 spänn.

När jag kom hem kunde jag dock inte lösa in det för redan vid tryck på länken "lös in" så svarar iTunes Store "okänt fel (-1200)" samt "försök senare".

Jag har nu väntat ett dygn men iTunes Store säger samma sak.

Så i morgon kommer jag försöka få pengarna tillbaka (även om det rent krasst inte är kortet det är fel på, men det är onekligen nåt fel på iTunes).

Nu till min största frustration, när jag relativt enkelt går in i iTunes Store så kommer jag inte ur det :rofl

Hur jag än letar och gör hittar jag inget sätt att komma ur iTunes Store annat än att välja "skapa ny spellista".

Jag beundrar datanördar men snälla programmerare, hur svårt ska det vara att skriva kod som är enkel för oinvigda att förstå?

Möter detta problem väldigt ofta i den virtuella världen.

Hopplöst klåfingrig programmering!

För hur svårt är det på en skala att ha TVÅ knappar där den ena är "Min musik" och den andra "iTunes Store", va?

Programmerare är ingalunda idioter men ibland undrar man.

MVH/Roger
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32567
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Musikbiblioteket vs iTunes Store

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Problemet stavas A P P L E. Det har nog inte med programkod att göra utan att plocka dig och andra på pengar.

Miriam Bryant kan ju köpas i CD-format från ett flertal ställen; jag fick träffar på hennes skivor på tre ställen (hon finns säkert på en hel massa fler webshopar).
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Musikbiblioteket vs iTunes Store

Inlägg av Spisblinkaren »

Jag hittade inte ett enda ställe jag kunde köpa hennes skiva på, orkar du visa mig en länk är du snäll?

Du som är så pigg på länkar, nu hade jag verkligen behövt en :)

MVH/Roger
PS
En legendarisk skivbutik i stan (den enda, sen tyvärr Skivhugget slog igen) är Bengans, på Bengans hemsida finns inte Miriam Bryant överhuvudtaget. Idag har jag försökt få pengarna tillbaka på ICA men det gick inte, dom hänvisar till APPLE och att jag skall kontakta dom, men vad tror Ni händer jo man uppmanas istallera SENASTE iTunes och jag vägrar sånt för jag "gillar" (läs att jag åtminstone NÄSTAN fattar hur den fungerar) min nuvarande version. Suckar angående att det alltid BARA är det senaste som gäller.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32567
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Musikbiblioteket vs iTunes Store

Inlägg av HUGGBÄVERN »

CDON, Bengans (nätet) Ginza är några ställen som har hennes plattor.
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Musikbiblioteket vs iTunes Store

Inlägg av Spisblinkaren »

Hittade henne på Ginza tack vare dig men du har fel angående Bengans för det var där jag började söka...

Nu är jag dock inte så förtjust i näthandel för jag har valt att leva ett så "underbart" teknikbefriat liv som möjligt dvs utan kort what-so-ever så detta blir lite svårt även om jag har mina knep :)

MVH/Roger
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32567
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Musikbiblioteket vs iTunes Store

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Ginza är halvannan timme bort med bil. :wink:
Skriv svar