Fusion360 Bevel Gear problem. LÖST.

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
SeniorLemuren
Inlägg: 7771
Blev medlem: 26 maj 2009, 12:20:37
Ort: Kristinehamn

Fusion360 Bevel Gear problem. LÖST.

Inlägg av SeniorLemuren »

Jag har laddat in en plugin "Bevel Gear" till Fusion360. Men den går ej att hitta i menyvalet. Har googlat men hittar ingen hjälp som funkar. Någon som vet något om detta? Kan det vara så illa så att den inte funkar i gratisversionen, fast då borde man ju inte få ett hurtigt Success... Faan vad gott det är med en iskall Gin och Tonic när det är varmt: :lol:
bevel gear plugin.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av SeniorLemuren 1 juli 2020, 13:29:28, redigerad totalt 1 gång.
hummel
Inlägg: 2256
Blev medlem: 28 november 2009, 10:40:52
Ort: Stockholm

Re: Fusion360 Bevel Gear problem

Inlägg av hummel »

Plugin-makaren bestämmer i vilken meny den hamnar. Vad säger dokumentation?
Det ska fungera i alla version av fusion.
SeniorLemuren
Inlägg: 7771
Blev medlem: 26 maj 2009, 12:20:37
Ort: Kristinehamn

Re: Fusion360 Bevel Gear problem

Inlägg av SeniorLemuren »

Enligt Autodesk så skall den ligga under sketch-menyn enligt bilden. Men på min meny saknas de sista 2 raderna. Sketch Dimension är sista menyvalet. Jag har testat att avinstallera. Stänga ner Fusion360, stoppa och återstarta datorn, ja alla varianter man kan hitta på.
sketchmeny.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
hummel
Inlägg: 2256
Blev medlem: 28 november 2009, 10:40:52
Ort: Stockholm

Re: Fusion360 Bevel Gear problem

Inlägg av hummel »

Den plugin:en är 3 år gammal, har du kollat med CCTech om den fungerar med en modern version av Fusion 360?
Kolla även kommentarerna.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
SeniorLemuren
Inlägg: 7771
Blev medlem: 26 maj 2009, 12:20:37
Ort: Kristinehamn

Re: Fusion360 Bevel Gear problem

Inlägg av SeniorLemuren »

Vill bara ha tag i en plugin som funkar. Var? Att denna inte funkar behöver man ju inte ens fråga om, det gör den ju de fakto inte. Någon som vet vart man hittar en fungerande plugin för detta ändamål?
hummel
Inlägg: 2256
Blev medlem: 28 november 2009, 10:40:52
Ort: Stockholm

Re: Fusion360 Bevel Gear problem

Inlägg av hummel »

Jag sökte mig fram till din plugin, med "bevel gear" som sökord fick jag 4 träffar i butiken, har du testat någon av dom andra 3?
Det kan nog finnas färdiga hjul-modeller att använda. Testat att importera 3D-modell från McMaster-Carr in i Fusion?
SeniorLemuren
Inlägg: 7771
Blev medlem: 26 maj 2009, 12:20:37
Ort: Kristinehamn

Re: Fusion360 Bevel Gear problem

Inlägg av SeniorLemuren »

Fick aldrig igång någon "gratis" plugin så jag ritade för egen maskin. Här är en liten video från tuben som jag följde, fast med mina mått. Det gick bra det med, men tog lite tid. Har testskrivit i PLA. Skall kolla på planhyveln så de funkar och sedan skriva ut dem med Nylon.
vinkelkugghjul.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar