CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
hummel
Inlägg: 2257
Blev medlem: 28 november 2009, 10:40:52
Ort: Stockholm

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Inlägg av hummel »

Magi kanske kan visa oss hur duktig han är på mekanisk 3D-CAD med sin specifika intelligens? Kanske även duktig på PCB layout-CAD?
persa
Inlägg: 1495
Blev medlem: 2 juli 2009, 14:39:34
Ort: Mitt i Småland

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Inlägg av persa »

Den här tråden måste ju vara den överlägset bästa på forumet just nu om man vill läsa något för att få träna smilbanden :rofl

Jag tror det är bäst att TS får fortsätta leva i sina föreställningar och vara lycklig. Det enda som kan göra honom ännu lyckligare är nog alla han lyckas provocera
Användarvisningsbild
säter
Inlägg: 32498
Blev medlem: 22 februari 2009, 21:16:35
Ort: Säter

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Inlägg av säter »

TomasL skrev:En liten undring, hur många timmar har du arbetat med CAD, både 2D och 3D?
Jag har tidigare ställt den frågan, givetvis utan svar. :tumner:
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33599
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Inlägg av Glenn »

Ja, varför har jag undvikit denna tråden innan ? "extrem spatial intelligens" ? humor på hög nivå :)

Om nu TS faktiskt undrar på riktigt över varför inte industrin snappat upp hans påstådda överlägsna spatiala förmåga så
kan jag dra en parallell.

Operatörerna på stridsflygsimulatorer är ofta extremt duktiga på att köra simulatorn, ofta bättre än riktiga piloter,
men ändå klarar dom inte av att bli riktig stridspilot. Detta beror förstås på att man behöver många olika egenskaper för det.

Jag har dessutom arbetat inom forskningsvärlden i många år, det är påfallande många professorer och forskare som är EXTREMT duktiga inom sitt egna specifika smala område, och sen kan dom knappt knyta skorna själv, eller sköta sin egen hygien.. Eller så kan dom redogöra i detalj hur exempelvis en processor fungerar, men behöver hjälp med att få igång mailen om nån flyttat ikonen.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45104
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Inlägg av TomasL »

Hade en Matte/fysiklärare i gymnasiet.
Han drog samtliga trigonometriska och logaritmiska funktioner upp till 2/3 decimaler ur huvudet fortare än vi han knappa in dem på miniräknaren.
Hans största hobby, var att leta primtal.
Dock, när vi hade fysiklabbar, eller snarare när han skulle förevisa en labb, så klarade han inte av så elementära saker som att fästa ett provrör i ett provrörsställ, till exempel.

Sedan var an iofs allergisk mot krita (jo det var innan Whiteboarden kom) och att jobba, men det är ju en annan sak.
Användarvisningsbild
magi5
Inlägg: 319
Blev medlem: 8 augusti 2005, 12:37:44
Skype: jlivingstonesg
Ort: Sweden
Kontakt:

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Inlägg av magi5 »

--

Lite märkligt ändå att ingen ens försöker komma in på denna "World ranking" webbsida.
http://www.blockout.net/blockout2/world ... etupid=458

Trodde iaf att någon här skulle kunna utmana mig.
Jag är på plats 29 nu med mitt namn "MagI"

Regards MagI
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27009
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Inlägg av tecno »

Är nog så att alla har annat att göra än att sitta och slösa sin ungdom på nåt larvigt spel!
Mr Andersson
Inlägg: 1393
Blev medlem: 29 januari 2011, 21:06:30
Ort: Lapplandet

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Inlägg av Mr Andersson »

Tre månader för att klättra två placeringar..
Varför tror du att någon här skulle vilja lägga ner sån tid på ett spel vi inte alls är intresserade av?
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45104
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Inlägg av TomasL »

Dessutom, spel är väl sånt som barnungar håller på med, eller?
Användarvisningsbild
AndLi
Inlägg: 16967
Blev medlem: 11 februari 2004, 18:17:59
Ort: Knivsta
Kontakt:

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Inlägg av AndLi »

Den här tråden är ju ett sådant levande och tydligt bevis på hur vuxenmobbning tillåts helt öppet på forumet...

Är ni inte mer män än att ni bara kan kommentera en gång och sen gå vidare med ert? Utan det ska om och om igen kommenteras på hur larvigt och barnsligt det är?
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45104
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Inlägg av TomasL »

Nja, eftersom TS fortfarande vidhåller det ursprungliga felaktiga påståendet, dessutom har TS inte svarat på relevanta frågor.
Användarvisningsbild
magi5
Inlägg: 319
Blev medlem: 8 augusti 2005, 12:37:44
Skype: jlivingstonesg
Ort: Sweden
Kontakt:

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Inlägg av magi5 »

AndLi skrev:Den här tråden är ju ett sådant levande och tydligt bevis på hur vuxenmobbning tillåts helt öppet på forumet...

Är ni inte mer män än att ni bara kan kommentera en gång och sen gå vidare med ert? Utan det ska om och om igen kommenteras på hur larvigt och barnsligt det är?
Tack.
För du har absolut rätt.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45104
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Inlägg av TomasL »

Magi du påstår att detta är bra för CAD.
Jag påstår att det är ren nonsens.
Frågan är, vad har du för någon erfarenhet av just CAD och konstruktion?
Hur många timmar har du suttit och caddat och konstruerat?

Så var snäll och svara på dessa enkla frågor
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33599
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Inlägg av Glenn »

AndLi skrev:Den här tråden är ju ett sådant levande och tydligt bevis på hur vuxenmobbning tillåts helt öppet på forumet...

Är ni inte mer män än att ni bara kan kommentera en gång och sen gå vidare med ert? Utan det ska om och om igen kommenteras på hur larvigt och barnsligt det är?
Fast det är ju TS som håller den vid liv genom att hela tiden komma med ogrundade påståenden, troligen för att han vill provocera fram aktivitet i tråden.
Användarvisningsbild
säter
Inlägg: 32498
Blev medlem: 22 februari 2009, 21:16:35
Ort: Säter

Re: CAD träning i 3D Tetris / BlockOut

Inlägg av säter »

AndLi skrev:Den här tråden är ju ett sådant levande och tydligt bevis på hur vuxenmobbning tillåts helt öppet på forumet...
Vad då mobbning?
Det är väl snarare så att TS borde svara på frågorna.
Låst