Problem med Fusion360

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
SeniorLemuren
Inlägg: 7779
Blev medlem: 26 maj 2009, 12:20:37
Ort: Kristinehamn

Problem med Fusion360

Inlägg av SeniorLemuren »

Häromdagen dök det upp ett till utseendet annorlunda Fusion. Det hade uppdaterats. Nu har jag ständigt problem med hängningar som gör att jag måste tvångsstänga programmet och starta upp. Jag misstänker att minnet inte räcker till. Mycket av det jag gjort har försvunnit eller blivit fel efter nystart. Någon mer som har stött på problem?

Börja faktiskt längta efter att återgå till att använda Inventor i stället. Jag håller på att cadda om Handibot för att passa mina speciella byggkomponenter och det är en hel massa delar som skall caddas.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33666
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Problem med Fusion360

Inlägg av Glenn »

Jag hade faktiskt min första krasch av F360 nu i helgen,

Hur mycket minne har du då ? Jag har "bara" 12G i min windowsdator.
SeniorLemuren
Inlägg: 7779
Blev medlem: 26 maj 2009, 12:20:37
Ort: Kristinehamn

Re: Problem med Fusion360

Inlägg av SeniorLemuren »

4G i laptop, så det är inte mycket att leka med.
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14818
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: Problem med Fusion360

Inlägg av mrfrenzy »

4GB räcker. Vad har du för operativsystem och version på detta?

Vad har du för grafikkort och vilka drivrutiner till grafikkortet? (Du måste ha ett grafikkort med minst 512MB minne).
SeniorLemuren
Inlägg: 7779
Blev medlem: 26 maj 2009, 12:20:37
Ort: Kristinehamn

Re: Problem med Fusion360

Inlägg av SeniorLemuren »

Tror jag löst det. Det startades en hel massa helt onödiga procedurer som jag nu stängt av i MSconfig. Jag kör Win7 i en HP ProoBook 5330m.
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14818
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: Problem med Fusion360

Inlägg av mrfrenzy »

Grafikkortet i den datorn är officiellt sett för gammalt, men om man lyckas få det att köra Directx 9 kan det eventuellt kanske fungera. Dock utan support från Autodesk.

https://forums.autodesk.com/t5/autocad- ... -p/7844482
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33666
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Problem med Fusion360

Inlägg av Glenn »

Även mitt kort är osupportat, jag hade ett Quadrokort innan som var supportat, men det började ge kraftiga grafikfel (inte bara i F360 alltså) så jag bytte det mot nåt gamnmalt Nvidia gamingkort med 512M jag hade liggandes, efter det har F360 gnällt på att grafiken inte är optimal, men det har fungerat bra ändå.
SeniorLemuren
Inlägg: 7779
Blev medlem: 26 maj 2009, 12:20:37
Ort: Kristinehamn

Re: Problem med Fusion360

Inlägg av SeniorLemuren »

Sedan jag rensade datorn verkar det flyta på bättre.
SeniorLemuren
Inlägg: 7779
Blev medlem: 26 maj 2009, 12:20:37
Ort: Kristinehamn

Re: Problem med Fusion360. Verkar LÖST

Inlägg av SeniorLemuren »

SeniorLemuren skrev:Häromdagen dök det upp ett till utseendet annorlunda Fusion. Det hade uppdaterats. Nu har jag ständigt problem med hängningar som gör att jag måste tvångsstänga programmet och starta upp. Jag misstänker att minnet inte räcker till. Mycket av det jag gjort har försvunnit eller blivit fel efter nystart. Någon mer som har stött på problem?

Börja faktiskt längta efter att återgå till att använda Inventor i stället. Jag håller på att cadda om Handibot för att passa mina speciella byggkomponenter och det är en hel massa delar som skall caddas.
Skriv svar