Hur hanteras högerklick i SIA/Windows?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Hur hanteras högerklick i SIA/Windows?

Inlägg av Spisblinkaren »

Hej!

Jag undrar hur vänster/höger-klick på musen hanteras i SIA/Windows.

Mitt vinylinspelningsprogram (Spin It Again, SIA) som en mycket vänlig själ på detta forum skänkte mig är i grunden mycket bra, inspelningarna är klockrena vad beträffar digital kvalitet.

MEN redigeringen av de inspelade LP-sidorna suger!

Ett tag hade jag automatisk split av spår men jag kom på att detta sög för om vi leker med tanken att ett spår har en något längre paus i det spåret så blir spåret till TVÅ spår, och om två spår har för kort paus emellan sig så blir de båda spåren ETT spår.

Knepigt primitiva grejer 2019...

Jag blev trött på det här väldigt tidigt i mitt vinylinspelande så jag började redigera manuellt trots att det är ganska tidsödande och tålamodsprövande.

Jag gör såhär: Jag stoppar låten när den är emellan två låtar, då finns det alltså en markör vid stoppet där dock markören inte är tjockare än säg 1/2 mm, denna markör flyttar jag muspekaren till och har varit väldigt noga med att träffa markören (vertikalt streck) och när jag träffat markören så har jag gjort högerklick där man då får valet "split at cursor" vilket jag har gjort hela tiden.

MEN det blir inte "split at cursor" det blir "split beside cursor" väldigt, väldigt ofta.

VARFÖR blir det det?

Högerklick flyttar väl inte muspekaren?

Eller?

Jag är så trött på det här att jag har bestämt mig för at sluta spela in vinyl.

OM Ni inte kan hjälpa mig dvs.

MVH/Roger