Låsa upp Eagle?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33666
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Låsa upp Eagle?

Inlägg av Glenn »

Just ljud är ju dock väldigt subjektivt, annars skulle alla sitta med monitorhögtalare och digitalförstärkare, nu handlar det ju om tycke och då blir det vinylskivor och rörförstärkare.

Lite som när jag jobbade med kopiatorer och färgskrivare/RIP'ar i klassen >1miljon en gång i tiden, när säljarna demade dessa på mässor hade man en speciell färgprofil där man ökade på vissa färger (typ magenta), alltså man gjorde utskriften sämre, men folk TYCKTE att det blev bättre.

Man valde även ut demobilder med mycket rött i av samma anledning. Faktum var ju att samtliga demobilder man använde förstås var utvalda specifikt för att dom skulle se bra ut.. såklart.

Det spelade ingen roll vad som var mest likt verkligheten, det som sålde maskiner var ju vad kunden TYCKTE var bäst.
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Låsa upp Eagle?

Inlägg av Spisblinkaren »

Intressant.

Kom på ett ännu bättre argument för att det senaste inte alltid är bäst och därför inte kan anses vara utveckling.

Handlar om rör igen men nu ska Ni få höra, gissar att beteckningen TWT (Travelling Wave Tube) inte är helt främmande?

Fick höra för några år sedan att i princip alla satelliter kör TWT istället för halvledare och detta för att halvledare inte klarar av lika hög uteffekt vid dom höga frekvenser det handlar om, nåt sånt tror jag det är.

Så hur kan man i detta specifika fallet kalla halvledare för utveckling?

Halvledare kom man på efter elektronrören och man har förfinat dom under lång tid ÄNDÅ kan inte halvledare mäta sig med ett elektronrör i detta fallet.

Och om det inte fortfarande är så så har det åtminstone varit så vilket pekar på att det senaste inte alltid kan kallas utveckling.

Nej, jag tycker man ska vara försiktig med vad man kallar utveckling, man kan inte sopa allt gammalt under mattan bara för att det är gammalt.

Ta vara på det gamla istället!

Själv skulle jag vilja äga en Amazon för det är den enda biltyp som klarar EMP och därmed ett tredje världskrig, jag tycker det är mer utveckling än alla onödiga fjantiga system som moderna bilar har typ back-varnare, sidolinje-varnare, bältes-varnare, GPS och elektriska fönsterhissar m.m :D

Tack för ordet :)

MVH/Roger
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45168
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Låsa upp Eagle?

Inlägg av TomasL »

Så hur kan man i detta specifika fallet kalla halvledare för utveckling?
Av samma anledning som att grävmaskinen är en utveckling i grävandets konstform, dock måste man fortfarande ta till hacka, spade och skyffel, i vissa fall.
Själv skulle jag vilja äga en Amazon för det är den enda biltyp som klarar EMP och därmed ett tredje världskrig,
i det läget har du knappast någon nytta av din EMP-säkra bil.

Varför skall man behöva veva på en löjlig vev, när man skall ha ned en ruta, det är ju ridikulöst, dessutom är fönsterhissar ingen nymodighet, utan har funnits sedan bilens barndom, i princip.

GPS, har sparat mig många onödiga kilometrar, när man skall till gator i industriområden i orter man knappt har hört talas om.
Backvarnare, sparar många pengar i självrisk på vagnskadeförsäkringen.
Skriv svar