Unix närmar sig slutet

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33666
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Unix närmar sig slutet

Inlägg av Glenn »

swesysmgr skrev:Det stals inget från OS/2 eftersom det systemet var ett samarbetsprojekt mellan MS och IBM där de delade på varandras IP.
Du tror inte det var därför jag satte stal inom citattecken, och skrev att det var från samarbetet med IBM angående OS/2 ?
HPFS hade t.ex. inga behörigheter i filsystemet utan fungerade mer som FAT32 än NTFS mot användaren.
Som sagt, filsystemet utvecklades åt båda håll, men jag har för mej att OS/2 kunde montera NTFS som HPFS bra länge iaf.
Användarvisningsbild
Jolles
Inlägg: 938
Blev medlem: 2 februari 2006, 15:59:35
Ort: Rosersberg, Stockholm
Kontakt:

Re: Unix närmar sig slutet

Inlägg av Jolles »

På mitt jobb går allt VMS sakta över till linux, nu får man istället logga in på en linux-hoj som startar nån VMS-emulator(?) som översätter VMS-kommandon till linux... ghaa....!
Några fler solarismaskiner tror jag inte installeras, utan dom som finns får nog gå till dom "dör".

Vår IBM Z/OS Mainframe håller is sig dock :-)

EDIT: Haha bara för det kom det nu ett mail att alla solaris-databaser kommer att migreras till linux i det närmaste.
Skriv svar