Tids/Kalender-styrd ljudinspelare. HJÄLP

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Fagge
Inlägg: 3930
Blev medlem: 27 maj 2003, 13:59:51
Ort: Blekinge

Tids/Kalender-styrd ljudinspelare. HJÄLP

Inlägg av Fagge »

Hej.
På jobbet så behöver vi ett litet program som kan spela in ljud som kommer in via Line-in på ljudkortet & spara inspelningen som wav eller MP3 filer.
Programmet ska ha en veckor kalender så programmet kan spela in & stanna efter förutbestämda tider & filnamnen bör ju döpas med det aktuella datum & tid!.

Är det någon som skulle vilja ta sig på detta & göra ett sådant program, som helst ska vara färdigt tills på måndag!.
In får givetvis betalt för jobbet, enligt överenskommelse!.

Programmet bör även vara väldigt enkelt & överskådligt, p.g.a att det är en 65åring som ska nyttja detta!. :)

Mvh
Fagge
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Låter väldigt likt "ref-bandning", dvs att man måste spela in allt man sänder från en radiostation.

Jag vet att det finns fler bra program för detta som i princip sköter sig själva. Jag har haft ett som var mycket bra. Kan tyvärr inte komma på vad det heter. Ska leta!

edit: Har inte hittat det ännu. Lite svårt när jag inte kommer på vad programmet heter. Men det finns ett program som kan streama ljud över internet som heter nästan likadant.

Hittade ett program här. Inte exakt vad du söker, men jag postar länken ändå. Det finns mycket "add-ons" till de programmen.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Jag kom på det! :)

"Total Recorder" heter programmet.

www.totalrecorder.com

Jag har inte hittat så mycket info på nätet om programmet, men det kan allt du söker.
Användarvisningsbild
Fagge
Inlägg: 3930
Blev medlem: 27 maj 2003, 13:59:51
Ort: Blekinge

Inlägg av Fagge »

Tackar!.
Hittade detta också som verkar lösa våra problem!.
http://www.soundrecorder.net/
Skulle ni stöta på nått gratisprogram så är det bara att fylla på här.
Skriv svar