Nokia Toolkit - eller andra program för WAP

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Nokia Toolkit - eller andra program för WAP

Inlägg av JimmyAndersson »

Har hört mycket bra om "Nokia Toolkit", ett program för att göra och förhandsgranska wap-sidor. Däremot har jag inte hittat programmet på nätet.

Någon som har det eller något annat liknande program?
(Annars har jag Dreamweaver och WinWAP, men det är mycket mer omständigt.)
v-g
EF Sponsor
Inlägg: 7875
Blev medlem: 25 november 2005, 23:47:53
Ort: Kramforce

Inlägg av v-g »

Nokia toolkit är inget bra enligt min erfarenhet, fast nu var det några år sen jag höll på. winwap var det jag fick använda istället tyckte WW var mycket mindre omständigt än nokia toolkit. Bara att koda sidan kolla i WW koda rätt kolla osv. Har dock för mig att nokia toolkit "rättade" koden om något var lite fel.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Jo, men då fortsätter jag nog att använda WinWap. Man gör ju ändå inte så värst avancerade sajter för mobiler... :)

Gjorde min första wap-sida nyss.
På mobilen visades:

Hej!

Testing testing...


:D
v-g
EF Sponsor
Inlägg: 7875
Blev medlem: 25 november 2005, 23:47:53
Ort: Kramforce

Inlägg av v-g »

VA? Pic till paralellporten och status på utetemp+vind+vindriktning+luftfuktighet & inbrottslarmstatus är väl det minsta man ska ha i mobilen eller? :D
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

:lol: Jo, det är väl nästan ett måste.

Har kommit lite längre nu. En logga och en liten meny. Bara lite tester...
Jag har faktiskt tänkt att ha inbrottslarmstatus, utetemp och lite statistik över mina webb-platser, så jag är på god väg... :)

Tidigare var jag faktiskt inte så "mobil-galen". Det är min sambos 'fel' som ger mig så roliga julklappar...
Användarvisningsbild
Macce
Inlägg: 4301
Blev medlem: 29 maj 2003, 16:40:58

Inlägg av Macce »

Vim i Linux eller Notepad i Windows är vad man använder, oberoende av vad man kodar. ;)

Jag gjorde för tre år sedan (då jag köpte första telefonen med wap) några små sidor, kom fram till att det fungerar nästan i alla fall med HTML också.

Jag fick också en ny mobil i julklapp, en Nokia 6630. Tycker nästan det börjar bli överdrivet när man måste ha antivirus installerat på den. Har redan haft ett virus... :S
Men annars är den mycket trevligare än den gamla, finns en massa trevliga program att tanka till den. HTML fungerar rätt bra i den egna webbläsaren också, lyckades läsa emailen (via squirrelmail) igår med den från bilen. Användbart - tills jag märkte att det finns emailklient inbyggt i den, som kan hämta nya rubriker regelbundet och informera om dem med en ljudsignal. :D
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Notepad fungerar bra för Wap. När det gäller HTML så är jag lite "lat" och använder Dreamweaver i de flesta fall. :) Lager, länkar, CSS och javascript gör jag däremot alltid i Notepad. Tycker Dreamweaver krånglar till det för mycket i de fallen.

Min mobil klarar också HTML (och XHTML). Blev lite nyfiken på Wap eftersom jag inte programmerat för det tidigare.

Provade att gå in på Elektronikforumet på mobilen, det gick inte så bra. "Minnet räcker inte till" stod det. :)

Virus är inte kul. Lite väl jobbigt när man får det i mobilen. Hoppas jag inte får något i min...
Användarvisningsbild
Macce
Inlägg: 4301
Blev medlem: 29 maj 2003, 16:40:58

Inlägg av Macce »

Det finns en hög olika antivirusprogram.Jag valde SimWorks efter att ha sökt efter lämpligt en stund och hittade en betalversion till så att säga billigare pris. ;)

Den skannar genom telefonen automatiskt två gånger per dygn också. :D

Någon dialer önskar jag verkligen att jag aldrig får till telefonen...
Skriv svar