Göra en "fotnot" i Eagle?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Melkutt
Inlägg: 1149
Blev medlem: 3 september 2007, 02:02:39
Ort: Gotland/Stånga
Kontakt:

Göra en "fotnot" i Eagle?

Inlägg av Melkutt »

Tänkte höra mig för om det finns nått sett att göra en så kallad fotnot i Eagle när man ritar upp ett schema?
Är ute efter nått som man kan "öppna/maximera" för mer info, (har för mig att jag har sett den funktionen i nått annat program) eller existerar det inte?
Hade vart smidigt när det börjar bli lite större schema (nå ja, stort i mina mått mätt) att kunna skriva lite mer info tex ekvivalent, inköpsställen, teoretisk spänning/ström you name it.

I fall det gör någon skillnad så använder jag Eagle 7.2.0 Light.

Trevlig lördags kväll på er!
H.O
Inlägg: 5683
Blev medlem: 19 mars 2007, 10:11:27
Ort: Ronneby

Re: Göra en "fotnot" i Eagle?

Inlägg av H.O »

För kommentarer och allmän info kan du ju använda Text-verktyget men det går vad jag vet inte att "minimera/maximera" fältet utan allt man matar in syns alltid. Det är möjligt att det går att infoga en URL som i såfall öppnar en HTML sida men det känns rätt tungjobbat.

För extra information på komponenter, som leverantör, ordernummer, tolerans eller vad du vill kan du använda Attributes.
Användarvisningsbild
Melkutt
Inlägg: 1149
Blev medlem: 3 september 2007, 02:02:39
Ort: Gotland/Stånga
Kontakt:

Re: Göra en "fotnot" i Eagle?

Inlägg av Melkutt »

Det är just textverktyget jag har använt, blir lätt "kluddigt" när man vill ha med lite info.
Men jag hade missat Attributes, betydligt bättre än massa text över allt.

Tack för tipset :tumupp:
Skriv svar